Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Sitter her og nyter en kaffe og ferskpresset appelsinjuice, har spist frokost i en drøy halvtime allerede... Surfer på nett og koser meg med ferske rundtstykker. Men om 4 måneder kommer lillejenta, og da er det vel slutt på all slik luksus? Huff, jeg må si at jeg absolutt ikke vet om jeg er klar for det hektiske småbarnslivet. En ting er en baby, men når de blir 1 og 2, og begynner i barnehage og på skole, og jeg må kjøre hit og dit, og hente og løpe og stresse og kjefte og finne og lete og løfte og bære og hale og dra.... AAAAAAAHHHHHH!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Hehe, det går så fint atte. De fleste babyer sover ganske mye i begynnelsen, og så går det gradvis over. Når du blir tatt av tidsklemma har du glemt hvordan det var å kunne disponere tiden din selv. det har ihvertfall jeg=P Få inn rutiner så fort som mulig når babyen er født, det skulle jeg ønske noen fortalte meg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 du er nok ikke klar nei, men du BLIR det.... sånn er det bare.... du vil prioritere annerledes, sette pris på den halvtimen annenhver uke du kan kose deg med et rundstykke uten forstyrrelser, bite tennene sammen mens du stresser og kjefter og bære og hale og dra.... av og til vil du ta deg i å like alt sammen også :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 vel jeg blir enda ikke vant til å ha en baby.over ett år nå:)kanskje ikke baby lenger.veldig koselig er det .å jeg elsker ungen min .men strevsomt er det også.å søvnmangelen er grusom.gleder meg til jeg en dag kan dra meg til ellve:)det blir deilig..men du får et hetl annet liv å du vil ikke angre.har en, å det holder lenge:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Takk for svar! Jeg regner jo nesten med at prioriteringene blir annerledes, og kanskje jeg vil sette mer pris på de gangene jeg får anledning til å slappe av... Men HJELP!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 He he...du kan roe deg helt ned. Når du kommer dit hen så er alt så naturlig at du ikke kan tenke deg at noe annet skulle være mulig. Du får nok fortsatt tid til en kaffe og ferskpresset juice og frokost..men kanskje ikke akkurat når du ønsker det selv. he he. Og livet ditt trenger ikke bli hektisk heller. God planlegging og gode rutiner hjelper godt på, så det er positivt å starte med det ganske tidlig. Nå forøvrig skal jeg først på butikken, så skal jeg hente 4-åringen i barnehagen og 6 åringen på skolen før jeg reiser hjem og lager middag. etterpå er det lekselesing for 6-åringen mens 4-åringen prøver å forstyrre så mye hun klarer. Så er det leking før barneTV, kvelds og legging. Når de har lagt seg skal jeg lese til eksamen til jeg legger meg, før jeg atter igjen står opp til morgengretne småbarn. Og jeg GLEDER MEG ))) Lykke til videre som mamma og småbarnsmor. Det er en herlig herlig tid! gled deg.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Neida, du må bare ta en pause fra det i noen år. Når poden har blitt 15-16 får du sikkert spise frokost i fred og er du riktig heldig slipper du nattlige telefoner fra fulle tenåringer som ikke kommer seg hjem:)
Gjest Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Vel, jeg synes nå det er mye enklere med barn på 1 år + enn babyer jeg da. Spesielt 5 åringen go 7 åringen er jo "ingenting" å ha ;-) Luksusen din kan kanksje forsvinne for noen uker eller mnd, men den kommer igjen når barna blir større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå