Gå til innhold

Smittefarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på Ikea-tur med ei venninne i dag. Datteren hennes har mest sannsynlig svineinfluensa. Det er mulig at venninnen også har hatt det, men hun ble aldri testet. Jeg er vaksinert fordi jeg er i risikogruppe. Har en datter på 22 måneder som mulig vaksineres på fredag (ikke bestemt oss).

Hadde dere tatt sjansen på å dra på tur sammen? Er sjansen stor eller liten for at hun smitter meg og at datteren min blir smittet igjen?

Føler det er litt småhysterisk for tiden og man kan jo ikke mure seg inne heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er datteren så frisk at hun kan gå ut da? Da regner jeg med smittefaren ikke er så stor.. Jeg hadde tatt sjansen, men forsøkt å ikke komme i direkte kontakt med datteren til hun andre.

Skrevet

Datteren er ikke frisk til å gå ut. ble syk på mandag morgen men har fått tamiflu og har ikke lenger den høye feberen. Hverken jeg eller datteren min skal i kontakt med jenta som er syk.

HI

Skrevet

Å ja, så det er bare moren som muligens har hatt svineinfluensa dere skal på tur med? Så lenge hun er frisk og oppegående går det nok helt fint!

Skrevet

Mm det jeg tenker også. Og jenta mi skal heller ikke være med. Da tror jeg at jeg tar sjansen. Blir jo det samme som at folk er på jobb mens barna er syke.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...