Gå til innhold

Hjelp til dette med ukene


Lillerosa

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 5+0. Det vil da si 5 fullgåtte uker og 0 dager, ikkesant? Jeg synes det er spennende å se på hva som skjer fra uke til uke der inne i magen, men skal jeg nå se på uke 5 eller 6? På min egen side her inne står det "du går nå i 5 svangerskapsuke og har 248 dager til termin". Sånn som jeg forstår det så er uke 5 den som er ferdig nå i dag, og så begynner uke 6 i morgen. Hvis jeg går inn og ser på ukeoversikten så vil uke 5 vise hva som har skjedd denne uken som har vært, og uke 6 vise hva som vil skje i den kommende uken, eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er litt forskjellig egentlig.

 

Lommelegen.no sier jeg er 6 uker på vei, barnimagen sier jeg er 5+4 og det gjør babyverden også.

 

Var hos lege i går og han sa at jeg var 3 uker på vei, men det må nok ha vært hvor gammel den lille er. Hvis den er ca 3 uker er jo jeg 5 uker på vei. 5 + 4 ca. JIPPI. Skulle ønske vi kunne spole tiden litt fort frem til januar, hehe :)

 

Gratulerer så masse med graviditetn forresten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, nei det er ikke så lett å bli klok på dette:-)

 

Takk for gratulasjon, og det samme tilbake til deg:-) Vi er vel ganske likt på vei vi da, du ligger noen dager foran i løypa. Ja, er enig i det med å spole frem tiden, virker så langt frem til man kan puste ut litt og ikke bekymre seg så mye. Men da kommer det vel andre bekymringer skal du se;-) Vi får bare prøve å nyte tiden fremover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 5+4 på vei.

Blir like forvirra over disse måtene å telle på jeg også.

Håper jeg får noe mer svar hos legen på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ringe og bestille time hos UL jeg. Jeg må bare se at det er noe der, og i uke 6 begynner hjerte og slå.. det vil jeg se, så UL-time i uke 6/7 tror jeg jeg skal prøve på... :-) og da får jeg mer konkret svar på hvor langt jeg er på vei.

Da blir det nok mer virkelig for meg også..

 

Så gøy at vi er så si like langt på vei jenter..

 

når var første mensen dagen deres siste mensperiode? 10.10.09 her..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag av siste mensen var 14.10.09.

 

Tenkte å bestille en tidlig UL jeg også, vil så gjerne høre et lite hjerte slå:-). Skal til fastlegen 1.desember, da er jeg vel kanskje 6-7 uker på vei, tenkte å prøve å få en UL etter det. Er første gangen så er litt nervøs og spent, og som deg Julibaby 10 sliter jeg litt med å forstå at det faktisk er virkelig. Er det deres første også, eller har dere barn fra før?

 

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har visst tulla fælt med både dato og uke telling.

Jeg har fått 27.07.10 som termindato hos legen, og da er jeg vel 5 uker på vei i dag vil jeg mene.

Første dag i forrige mens var 17.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...