Gå til innhold

Gleder meg til ungen starter i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som også har det sånn.Syns det er slitsomt å litt kjedelig å gå hjemme med ungen hver dag.Bare jeg som føler det sånn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med "ungen"? Høres supernegativt ut! Jeg elsker å være hjemme med min, ha sover jo en del enda da, men vi leker og koser og har det helt flott sammen. Er jo bare kos, ville ikke gått glipp av et sekund av tiden jeg har med han.

Men hvorfor i alle dager sitter du bare hjemme forresten? Gå på kafè, besøk venninner, gå på lekeplass osv, er ingen som tvinger deg til å sitte hjemme å glo i taket hele dagen..

Skrevet

Jeg føler det tidvis som deg HI, og jeg tror det er ganske normalt faktisk, men politisk ukorrekt å si!

Det kan være både frustrerende og kjedelig å gå hjemme med babyen sin, uansett hvor mye man elsker det lille vesenet... Det er jo en tilværelse man ikke er vant til (de fleste er jo vant til å jobbe på dagtid, noe som for de fleset er noe heeelt annet)..

Så, jeg skjønner deg godt...

Samtidig tror jeg det er viktig å _prøve_ å organisere hverdagen din slik at du nyter det mest mulig.. Det er en tid du aldri får tilbake, og en gylden anledning til å bli kjent med babyen din og knytte bånd... Bånd knyttes ved å ha det moro og koselig sammen, ikke ved å løpe på samlebånd eller ved å kjede seg...

Hvis det hjelper så kan du jo se på det som en jobb å skulle trives... :-)

Lykke til:-)

Skrevet

Er ikke steder som har kafè, lekeplasser, åpen barnehage og venninner som er hjemme på dagtid.

Kan godt skjønne at HI blir litt lei og at det kan bli lange dager.

Skrevet

Jeg hadde det som deg.

Jeg er ikke skapt for å være hjemme i over 1 år med barn. Jeg er ikke glad i kafeliv, barselgruppe, åpen barnehage, gå på lekeplass og alt det der. Jeg er likevel verdens beste mor til mine barn.

Skrevet

Husker at jeg synes det ble litt lenge sist, ja. Klart det er litt koselig også, men små barn sover jo så mye og jeg har ikke venner som er hjemme på dagtid..Ble mange besøk hos besteforeldrene mine ja. Skjønner HI godt jeg:)

Skrevet

Ingen grunn til å gi HI dårlig samvittighet for dette. Mange har det slik, og det betyr ikke at man ikke er glad i barnet sitt og setter pris på tiden sammen.

Ble selv litt lei mot slutten av permisjonen, og gledet meg til jeg skulle begynne å jobbe igjen. Nå som jeg jobber gleder jeg meg til å komme hjem til småen hver eneste dag.

Skrevet

Haha! En trenger ikke å gå på barselgruppe, åpne barnehage, babysang og cafe for å være ei god mor.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg har det akkurat som deg. Har ingen venner i nærheten så jeg sitter mest hjemme og det er ikke akkurat så gøy til tider:/ SÅ du er ikke alene..Jeg gleder meg til hunbegynner i barnehagen jeg også, både for hennes og min del:)

Og ja jeg elsker barnet mitt:)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Jeg har vært hjemme i 2,5 år nå (og før det var jeg sykemeldt fra ca uke 16 i svangerskapet). Det begynner å bli litt kjedelig, hehe... Småen sover jo endel, og det er begrenset hva man kan finne på med en på 5 mnd. Eldstejenta er i park noen timer om dagen, så det blir ikke så mye leketid med henne heller. På dagen blir det mye dib, husarbeid osv. Gleder meg til å snakke med voksne folk igjen, komme meg ut av huset, gå på do og spise lunsj alene... Skal bli godt å komme tilbake til studier igjen neste høst, skal være hjemme frem til det...

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, men du kan jo fylle tiden med ting som interesserer deg i tillegg til å være med babyen din:)

De første 6 mnd. da junior sov mye pusset jeg opp kjellerstua vår. Bare å ta med meg babycall'en hver gang han sovnet og ned å snekre/male/legge gulv etc. Fikk ikke jobbet mer enn et par timer av gangen, men fungerte greit det.

Når han etter hvert begynte å være våken i lengre tidsrom av gangen gikk jo ikke det lenger, men han er flink til å leke mye for seg selv så da meldte jeg meg på nettstudier. Jeg tror ikke jeg er noen dårlig mamma fordi om jeg ikke er på gulvet med junior 4 timer i strekk. Så jeg brukte litt av tiden på å studere og i forrige uke tok jeg eksamen i to fag.

Ellers har jeg fått lest mange gode bøker og hagen har aldri vært så strøken som i år:) Men jeg gleder meg også til å begynne å jobbe igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...