Gå til innhold

Med baby i Italia?


Annemor-83

Anbefalte innlegg

Vi drar til Italia om noen dager, og jeg lurer derfor på om det er noen som har reist dit med barn før?

Jeg tenker litt på om jeg skal ta med meg bleier og mat for hele uken?

Har hørt at bleiene er veldig parfymerte der, og småtten har litt ømfintlig hud..

Maten derimot, han sluker jo egentlig det meste, så italiensk barnemat burde gå bra..

Noen som har noe erfaring å dele?

 

Det positive med å ta med hjemmefra er jo at man frigjør baggasjeplass til hjemturen..:) Regner med det blir litt shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke vært i italia med gutten min, men når eg skulle til Tyrkia med han for noen mnd siden, så fikk eg råd av ei som har feriehus i italia som hadde vært der med sine babyer.

 

Ho kunne fortelle at bleiene i italia er svært parfymerte, så det var lurt å ha med bleier sjøl. barnematen har eg dessverre ingen erfaringer med, fullammet når vi reiste. Men akkurat grøten er nok lurt å ta med hjemmefra hvis han bruker grøt. Vet aldri hvordan det er med salt og sukkerbruk i grøten der nede...

 

Salt er dessuten verre for babyene enn sukker.

 

 

å reise med baby var i allefall helt supert (tyrkia i august).

 

GOd tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Jeg har kjøpt inn grøt for uken, han spiser det til frokost og kvelds...

Så blir jeg vel å ta med bleier , tar og med så mange middagsglass jeg får plass til...

leste på i nettside at italia har latt seg skremme av både fugle og svine influensa, så de kjører en del alternative kjøttvarianter i babymaten, slik som kanin og hest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annemor-83!

Ja, jeg har vært flere ganger i Italia med baby (har masse familie der). Utvalget er større der nede hva bleier angår så da er det flere muligheter for å kjøpe feil. Mine har aldri hatt noe problem med ømfintlig hud så Pampers (som er lik Pampers her) funka fint. Hvis din lille er extremt sart kunne du jo gå på apotek (farmacia) eller visse "Erboristeria"-er (Natur kost forretning) og spørre om hjelp (forutsatt at språk ikke blir et hinder). Jeg vet jo ikke hvor i Italia du skal og det kan fortsatt stå ganske dårlig til med italienernes engelsk kunnskap, desverre. Grøt ville jeg ha tatt med. Jeg fant vanlig grøt etter en del styr men de fleste grøt blandingene på supermarkedet skulle blandes med buljong! Jeg ville også anbefale å bare bruke flaske vann selv om mange italienere sier at kran vannet er fint og drikker det selv.

Ellers finner du det meste på glass. Frukt, grønnsaker, pasta, kalv, kylling, fisk, lam, kalkun... og ja, kanin og hest som er uvant her oppe men ikke dårlig mat. Som her til lands står alle ingrediensene på boksen og da er det bare å sjekke i ordboka. ;o)

En ting til: Vi er alle forskjellige så kanskje det ikke gjør deg noe men de fleste italienere (spesielt de eldre) elsker barn og har mindre hemninger enn oss i norge når det gjelder å ta på fremmede babyer. Vær klar og tydelig hvis du ikke vil at de skal røre. Det er ditt barn og du bestemmer! Man fikk før i tiden (kanskje nå også men så ingen i sommer) kjøpt små hjerter som skulle henge på vogna med "Non mi toccare" (ikke rør meg) skrevet på. Du kan jo alternativt lage noe lignende selv hvis du vil.

Lykke til og nyt ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...