Stine_ Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Har tvillinger som snart er 2 år.. Dem er kjempe trøtte midt på dagen å til kvelden... Legger dem, så går det 3 min å dem er ute av sengen, å kommer ofte ut av rommet. På kvelden legger jeg dem,å dem sovner ganske fort å sover kanskje i 30 min før dem er lysvåkne, å da holde dem det gående i mange timer. Dette er veldig frustrerende, å jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Er det noe tips eller noe jeg kan gjøre? Er alenemor i tilegg
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 sprinkel seng eller vanlig? samme rom? Jeg har selv Tvillinger som ikke sov noe særlig før de var over 4år. De sov ikke mer en en time på dagen som spedbarn å var plaget med kolikk til de var ca året. Vi prøvde ALT. separate rom, massasje bading før legge tid, osteopat kiropraktor, fotsone, homeopat. fikk veiledning av familievernkontoret å oppfølging av dem. Til og med de ga opp! Hun stakkers dama der tilbudte seg faktisk å komme å passe barna så jeg kunne sove. Vi har hele tiden hat strenge rutiner igjennom hele dagen både mat å det som skulle være sovetid. under det som skulle være sovetid så satt jeg barna i senga med en slik sovepose å tok dem ikke opp før etter en time selv om de gråt. tilslutt lærte de seg å slappe av å gradvis så sovnet de fortere.( var ikke mye morro, men barn trenger faktisk søvn) hele tiden var vi veldig konsekvente ingen besøk på kvelden før barna var i seng.Da tenker jeg spesielt på besøk av andre barn. Hadde vi besøk ble alt bare enda verre! du kan jo prøve sånne sovepose pysjer så kommer de seg ikke så lett ut av sengen. mine våknet mellom 8-10 ganger hver, hver eneste natt så det tæret veldig på meg som mor. var jeg som måtte ta ansvaret der siden mannen jobbet å jeg var hjemme. Løsningen ble for oss en tur til legen å resept på vallergan. er ikke for å gi barn medisin, men man har en grense. Når man ikke husker hvor man har parkert bilen å man må gå å lete etter den utenfor butikken da er grensa nådd. Man må tilslutt tenke litt på helsa til en selv også, kroppen trenger hvile! Da la di seg greit sovnet å våknet gjerne en til to ganger, hvilket som er helt til å leve med. Grunnen til at mine antakligvis slet med søvnen tror jeg kommer av at de har astma å at det å skulle ligge nede kansje føles ubehagelig. Nå er de 6 år å sover aldri mindre enn tolv timer hver natt! er en befrielse. å leggingen går som en drøm, de ber faktisk om å få lov til å legge seg når klokken blir nærmere hal 8. vallerganen sluttet jeg med da de var 3. Så ikke gi opp, vær konsekvent at nå er det natt nå skal vi sove så kommer du nok i mål du også. å ta kontakt med helsesøster eller lege de kan hjelpe deg videre slik at du føler deg trygg, barn med søvnproblemer er ekstremt hardt. Det vet jeg som har vært igjennom det!
Stine_ Skrevet 18. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2009 Dem ligger begge to i sprinkelseng på samme rom. Har tenkt å prøve å kanskje skille dem fra hverandre, men vet ikke helt om det er det rette å gjøre.. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Jeg hadde tatt dem på hver sitt rom. Mine er eneggede og er veldig avhengige av hverandre, men å sove på samme rom har aldri fungert. vi prøvde det da de var små. så i første omgang kan du jo prøve det å se om det hjelper. litt protester blir det nok, men om de girer hverandre opp slik som det virker på det du skriver i Hoved inlegget så vil det gi resultater. om ikke det gjør ting lettere får du begynne å gå litt i dybden å ta dem til lege å sjekke om det kan være noe som plager de, og evt få litt råd om hva du bør gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå