Gå til innhold

Tis til metoder for å lære jenta mi å sovne alene om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nødt til å legge meg kl åtte jeg...:( For når jeg legger henne, så må jeg ligge sammen med henne. Ellers hyler hun så hun spyr! Hver gang jeg forsøker å snike meg unna, våkner hun...:/ Om natta har jeg ikke sjans til å få henne over i senga si, for hun våkner hver gang jeg prøver å flytte på henne. Hun er 9 mnd nå. Jeg er nødt til å få inn en rutine på dette. Noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er kanskje ikke rette personen ettersom jeg ikke har hatt samme problem selv,men ligger hun på eget rom?det er iallefall en start.er hun redd mørket?kanskje kan du ha et lite nattlys på?når du legger henne, må du vise deg for henne når hun begynner å skrike,men ikke ta henne opp,bare legg henne ned igjen og si god natt til henne.ikke slå på lyset etc.om hun kaster opp pga skriking, ikke la det gå for mange minutter mellom hver gang du går inn til henne for å legge henne ned igjen/si god natt til henne..

kanskje noen tips?

Skrevet

Tusen takk for respons:)

Jeg har sett litt på ferbermetoden nå. Har alltid syntes den har virket så brutal, men så har jeg jo aldri satt meg ordentlig inn i den før. Kanskje jeg skal prøve den...

Hun sover ikke på eget rom enda nei. Kanskje hun burde begynne med det?

Skrevet

Mulig jeg er litt nazi men jeg hadde aldri latt en 9 mnd gammel unge overstyre min kveld slik.

Vær bestemt men på en kjærlig måte.

Bestem deg for når hun skal sove. Legg henne i senga si og godnatt med klem og kos og så gir du henne ikke mer oppmerksomhet. Men vær til stede. Er hun veldig redd kan du sette deg i en stol med en bok eller bærbar pc i samme rom et par kvelder. Men ingen oppmerksomhet etter godnatt. Ta gjerne i ørepropper.

Etter noen kvelder finner hun ut at du bestemmer og at hun oppnår ingenting med å skrike. Og livredd er hun heller ikke. Bare sint og viljesterk. Da er det viktigt at du er hakket mer viljesterk.

Lykke til.

Skrevet

Uff... jeg vil ikke at hun skal synes jeg er "slem":( Hehe... neida, jeg må vel bare bli litt mer tykkhudet;) Starter i kveld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...