bompibomp Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 har ikke det ennå alltså... men hører alle mulige skrekkhistorer om brystvorter som bare så vidt henger på... uæææææ Tenker det kan være lurt å være litt forberedet ihvertfall - og ha kjøpt inn den aller beste kremmen
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Jeg kjøpte pure lan (tror den het det) på apoteket. Den skulle visst være god, men jeg reagerte på den, og det klødde som bare det. Så jeg gikk over til vaselin og sånne kopper som samler opp melk. Da får brystene litt luft.Nå skal det sies at jeg aldri ble så veldig sår. Men, hør på apoteket, det finnes flere alternativer.
miepia30 Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 purelan! 100 % ren lanolin, ikke noe annet.
JOYCE Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Jeg synes Purelan var bra. Lindrer og leget fort, samt at du trenger ikke å vaske puppen før amming med Purelan. Nå venter jeg nr 2 og Purelan brukes til tørre lepper i disse vinterdager... Jeg ble veldig sår med førstemann og de på sykehuset mente at jeg bare skulle bruke morsmelk og lufte. HJALP IKKE!
satser & vesla Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Hei. Jeg kjøpte ammesalve av: http://www.lykkeligsomliten.no/ Er kjempefornøyd, syntes purelain var litt for klissete og hard. Skorpene forsvant aldri, men med den fra lykkeligsomliten har virket kjempefint! Den er helt naturlig og man trenger ikke å vaske den vekk før amminga :-) Jeg skal også prøve barnesalven på vesla som forsatt er i magen ;-)
Tigerpote Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Purelan og morsmelk!!! Og ikke minst riktig ammeteknikk!
septbaby09 Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Jeg tror ammeteknikk er kjempeviktig. Og herde brystvortene i tiden før. Jeg hater å gå med BH hjemme, og gikk alltid uten under tskjorte etc hjemme. Lest et sted dette kan være lurt. Lille er nå 6 uker, ikke ikke antydning til sårhet en eneste gang, å jeg er ikke nøye med hvilke type innlegg etc, kjøper det jeg finner på butikken liksom, og bruker ull ute om det er kaldt. Aldri smurt med noe, men kjøpte inn purelan, som nå brukes til såre lepper istede:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå