Gå til innhold

Dere som har peiling på toving....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal strikke en hvit liten veske til Emma,og tove den,så jeg lurer på,hvor mye krymper den i maskinen når jeg tover,og på hvor mangen grader?

Bør jeg strikke den dobbelt så stor som jeg hadde tenkt strørrelsen skal være?

Hilsen en nybegynner hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÆ?? Hvorfor kom det nicket??? er ikke ett nick jeg bruker! Merkelig!

Skrevet

Haha,glem det,hadde besøk av min venninne i går,og hun har sikkert lånt pcen når jeg var i butikken :)

Trodde faktisk noen hadde hacka seg inn på kontoen min nå! Hahaha

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt ang tovinga :)

Skrevet

Alt dette kommer egentlig helt an på hvilket garn du bruker. Hvis du f.eks. bruker Smartgarn el.l. så bør du strikke litt under dobbelt så stor som du vil ha den (kanskje 75% større?). Bruk store pinner (jeg bruker oftest pinne 6)

 

Tov på 40-60 grader (varierer veldig med vaskemaskinen hvor varmt du må ha det). Begynn på 40 grader og hvis den blir for stor så prøver du en vask på 60 grader.

 

Legg ved f.eks. et håndkle i maskinen når du tover. Veska vil tove seg mer desto mer du legger inn i vaskemaskinen. Bruk ca en spiseskje grønnsåpe per maskin.

 

Jeg anbefaler forresten å legge det du skal tove i en nettingpose (BH-pose) når du tover det. Ellers så fyller du opp lofilteret i maskinen (har prøvd...).

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg har kjøpt garn som er beregna for toving :)

Nå får jeg se om jeg finne rbhposen min,ellers så får jeg kjøpe ny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...