Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 kjæresten min (bf) har kjøpt hus.. og vi skal flytte inn der i morgen.. vi har til nå ikke bodd sammen. guttungen er 2 måneder.. men siden dt er han som eier huse og vi har ikke vært sammen under hele svangerskapet og vært litt fram og tilbake er dt urimelig av meg og be han skrive under en kontrakt at vis dt blir slutt så får jeg foreldre retten?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Kødder du? Selvfølgelig er det urimelig!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Ja, det vil være urimelig. Du vil, om ikke noe er særlig gale, få hovudomsorgen uansett siden barnet er under 3 år..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Hvorfor i all verden skal du ha den? Er det sånn du får huset, så da tar jeg ungen? Han eier huset, du eier ikke ungen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Den har du allerede alene. Om du ikke skrev under på delt foreldrerett da ungen ble født, og heller ikke bodde sammen med barnefar da ungen ble født, så har du foreldreansvaret(foreldreretten) alene. Det trenger du jo ikke nevne for han? Jeg ville heller skrevet under på samboerkontrakt ang materielle verdier FØR jeg flyttet inn...... Ellers sitter du tomhendt og med ansvaret for ett barn alene, om det skulle bli slutt.......
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 dt er jeg som har hat hele foreldreretten til nå da.. tokk tid før han skrev under på farskapet...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 dt er jeg som har hat hele foreldreretten til nå da.. tokk tid før han skrev under på farskapet...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Foreldrerett har dere begge. Foreldreansvar bør dere dele. Hva er det som er så viktig med å ha det alene? Det er ikke veldig menge fordeler ved det. Er ikke sånn at du kan nekte faren samvær hvis du finner ut at du er bitter eller noe. Han har samværsrett uansett hvor bittert bruddet blir..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Farskap og foreldreansvar(foreldrerett) er ikke det samme. Du kan ha foreldreansvaret alene selv om han står som far. Jeg har foreldreansvaret alene for mine barn. Men de har far som har erkjent farskapet.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 hi jeg tenker mer på at vis dt ikke fungerer så får jeg ha med meg guttungen og flytte tilbake til bodø... vi prøver jo så godt vi kan for uneg at dt skal fungere og vi er jo glad i værandre... derfor jeg vil ha foreldre ansvar .. så jeg kn flytte hjem igjen
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Du kan flytte hjem igjen uten å ha foreldreansvaret alene. Jeg har foreldreansvaret alene, men det er ikke mange fordeler ved det. Kun at man kan velge livssyn og skolegang til barna uten fars samtykke og å skaffe pass uten tillatalse fra han. Han kan ikke nekte deg å flytte uten å komme med argumenter som fylkesmannen ser på som rimelige. Et eksempel er om du flytter til utlandet og han finner at det er rimelig grunn til å tro at du ikke vil komme tilbake eller la han ha samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå