Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Fikk nettopp tlf fra min alkoholiserte søster om hun kunne låne 1000 kr av meg. Hun måtte betale noe skyld og hun måtte betale det nå! Jeg tror henne ikke, for jeg tror det går til alkohol. Jeg sa nei, beklager, men jeg har ikke penger. Nå har jeg dårlig samvittighet, for tenk om hun får noen på nakken og jeg lånte henne ikke pengene? Men jeg har lånt henne penger før og aldri fått dem igjen. Jeg er veldig glad i henne, men jeg mener at hun må ta ansvar for sitt eget liv og ikke alltid regne med at alle andre ordner opp for henne.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Du må ikke låne penger til henne, hun bare utnytter deg.. Har en alkoholisert kompis, han lover at han er bedre nå osv, men den gang ei.. Kan ikke stole på de før de går på avvenning osv og begynner å gjøre noe med livet sitt.. Ellers hjelper du henne bare til å fortsette der hun er den dag i dag... Det er slemt det.... Bjørnetjeneste....b Du kan støtte henne... men ikke låne penger... Det er hardt... Men jeg tror det er den eneste løsningen... Håper det går bra med din søster og at hun kommer seg gjennom dette.... :-) Klem :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 hadde det vært min søster hadde jeg sagt at det var ok, hun kunne lånt pengene, men JEG skulle ha overført det direkte fra min konto til den som hun skyldte penger. "min søster" hadde altså ikke fått en eneste krone i hånden.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Ja, jeg foreslo det. Men da sa hun at det var ikke riktig å blande meg direkte inn i det, og de som trengte pengene måtte ha de NÅ! Uff, vil jo ikke at hun skal havne i trøbbel heller, men hun har løyet så mye før at jeg tror ikke helt på henne.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Nei, da hadde jeg ikke gått med på det.. Hilsen meg som skrev at jeg ville ha overført.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Nei, hadde nok ikke stolt på henne, nei,... Og ved at du sa nei nå, så er du ikke lenger en muliggjører. For at en alkoholiker skal kunne drikke, trenger han/ hun mennesker rundt seg som gjør dette mulig. Enten ved å tilgi alt det dumme/stygge de gjør Ved å gi penger Ved å dekke over for dem Ved å vaske spy og få dem til sengs Ved å passe på dem om de blir veldig dårlige osv osv.. I mine øyne gjorde du det rette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå