NurseShark Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Hei, hva synes dere. er det ok å resie bort til et sted der det er over 3 t til nermeste sykehus 5 uker før termin?
liber Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 jeg hadde gjort det, hvis du ikke har hatt noen symptomer på fødsel da? lenge blir du borte da?
Gjest Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Jeg var på utenlandsferie 4 uker før termin. Men det er jo sykehus i utlandet også da, så det blir kanskje ikke det samme? Flyturen i seg selv var jo på godt over 4 timer da. Jeg er bare så overbevist om at jeg er typen til å gå leenge på overtid så jeg har ikke tanke for at fødselen kan skje tidlig. Men kanskje har du hatt symtomer på at du kan føde tidlig, siden du spør?
NurseShark Skrevet 17. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2009 Hei, takk for svar. Det er min første og da går man jo ofte over har jeg hørt, men mye fortidlig fødsler i familien. Har hatt en del kynnere, nedpress eller festesmerter kanskje? Men håper jo og tror at han vil være der inne et par uker til i alle fall.. Og det bor jo folk i området dit jeg skal også....jeg kan jo ikke sitte foran inngangen til sykehuset i de siste ukene heller..Men det er klart at det er jo en tanke som sier "hva hvis om atte..." men man kan jo kanskje ikke være så hysterisk heller...
Isadoramamma Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Har omtrent like lenge igjen, og vi er bosatt over 3 timers kjøretur fra sykehuset, så her har man ikke så mye valg. Får ambulansefly hvis det er ledig, men vurderer å reise bortover en stund før da jeg fikk begge mine barn noen uker før tiden, og den siste fødselen gikk lynraskt.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Du kan jo evt sjekke om det er en lokal jordmor der du skal, som du evt kan kontakte om fødselen skulle starte.hun kan jo da følge dere til det nærmeste sykehuset. slik at om det underveis skulle ende i fødsel så har dere en som kan det med dere. Som førstegangs kan jo fødselen ta tid selv om den ikke gjør det på alle brukte selv 5 timer fra første ri. man kan jo ikke bure seg inne heller selv oim man av og til ønsker det :-D
quiquita Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Jeg hadde dratt! Dro 2,5 time vekk fra sykehuset to uker før termin! og trur det er flere her som har 3 +++ reiseveg til sykehuset! Nei, fyll opp ventetiden di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå