Gå til innhold

Noen her som HAR HATT ordentlig puppegal baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 6 mnd er en ordentlig puppegutt. Elsker å sutte, kose, kjenne, ta, lukte, spise osv osv. Vil ikke ha annen mat, spiser fremdeles 3 ganger per natt. Jeg har ikke tenkt til å avvenne på en stund enda, men jeg lurer på hvordan jeg i alle dager noen gang skal klare å avvenne han?? Jeg er alene, så ingen mann som kan hjelpe om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var puppegal til han var over to. Vi sluttet å amme når han var litt over året, og han var ikke enig. Sov han i vårs seng så måtte jeg ligge med ryggen til, ellers lå han bare og skulle kjenne. Spesilet skulle han ligge og kose med brystvortene.

Dette gjorde han ikke bare med meg, men med begge besteforeldre.

Jeg var konsekvent om at dette var noe han ikke fikk lov til.

Til slutt stoppet han.

Skrevet

Puppegal er hun enda, men avvente helt for et par mnd siden. Hun har alltid vært et lite puppemonster, og vi nattavvente ikke før hun var året :P Men da skulle jeg bort på overnatting en helg, og det var "sparket" vi trengte for å få henne på bedre tanker. Hun var skikkelig SUR i ei ukes tid, og så sov hun søtt. Vi hadde noen uker hvor hun insisterte på at morrapuppen starter fem og varer til åtte, men jeg gav meg litt på det så lenge hun sov greit fram til fem. Avvente helt når hun var 15 mnd, og startet opp på epilepsimedisin dagen etter - så det var aldri noe alternativ å la henne få mer pupp. Jeg sov med en litt trang sportsbh som hun ikke på vilkår fikk til å pelle puppen ut av (hun er en liten innbruddstyv), og når hun våknet i femtida fikk hun (ja, skyt meg) flaske med utvannet eplejuice i noen dager. Nok til å roe henne så hun sovna igjen, men ikke så godt at hun orket å våkne klokka fem etter noen netter :) Det var tøffe tak noen morgener, men det gikk forholdsvis fort over.

Men hun er fortsatt ekstremt puppefiksert. Nå kan jeg sove i bar overkropp igjen, men kommer hun opp i senga så skal hun klå og klipe og kose med puppen. Hun har skjønt at hun ikke får lov å spise på, men det hender seg fortsatt at hun forsøker å sniiiike seg innpå mens hun ser lurt på meg :P

Og ja, etter nattavvenning og enda mer etter totalavvenning så ble hun mye bedre på å spise "skikkelig" mat.

Skrevet

Begge vore har vore "puppetroll", likte/likar å kjenne, kose, klemme osv. Skjønar det for så vidt - det er mjukt og varmt med pupper.

Når det gjeld avvenning så gjekk det greitt. Eldste nattavvendte vi då han var 13 mnd (flytta på eige rom samtidig), det tok berre eit par netter med skriking. Kutta puppen heilt då eg var gravid igjen, ekstrem kvalme, gjekk ned i vekt og melka forsvann. Han var då 19 mnd og godtok etter eit par mislykka forsøk at det ikkje var meir melk.

Lille tok ingen annan mat enn pupp før ho var 10,5 mnd. Prøvde å nattavvenne ho mange gongar frå 10 - 18 mnd, men ho var mykje sjuk og la ikkje på seg så ho trengte den næringa ho kunne få. Ved 18 mnd måtte vi kutte all pupp på dagen pga allergi hos jenta. Det var nokre grusomme netter for heile familien, men vi kom oss gjennom det... Sat med jenta på fanget i senga (eg hadde t-skjorte på), gav ho vatnog smokk, koste, byssa og sang.

Eg ville ikkje bekymra meg for det enno, det er visst mange babyar som mister interressa for puppen heilt av seg sjølv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...