Gå til innhold

Kan vi dø??

Mamma'n til blomsterbarna=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, en dag gjør vi det. Men nå tenker jeg på meg og babyen i magen. Er 13 uker på vei på torsdag, og de på legevakten regnet med at jeg hadde svineinfluensa.

Føler meg så syk som jeg aldri har vært før, men kjører på med nesespray og paracet..

Er det veldig farlig for babyen at jeg er syk?? Blir jo livredd av alt man leser. Skal såklart ikke tro på alt du leser, men likevel...=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan ta det med ro jeg, tviler på at du vil dø. Slapp av å ta paracet(ikke for mye sef). Får du pustevansker eller annet ubehag som ikke følger vanlig influense, ta kontakt med lege/AMK. Rart de ikke vil teste deg siden du er gravid!

Skrevet

Fikk ikke komme helt inn på legevakta engang! Måtte bare forklare hvor dårlig jeg var i skranken....=/

Skrevet

Alt for dårlig syns jeg iom at du er gravid. Men,men.Syns hele systemet skurrer med tanke på hele svinehysteriet:( God bedring!!

Skrevet

Ville bare fortelle deg at de fleste skadene på foster jeg har hørt om i forbindelse med svineinfluensaen sto i pensumbøkene mine i forhold til "barn som var foster i andre trimester under vinterhalvåret". Dvs de samme som for vanslig influensa/virussykdommer. Vi er veldig mange mennesker som har ligget i mammas mage mens hun var syk og klart oss veldig veldig bra. Prosentene som blir skadet er minimale, men kan nå unngås fordi vi vet at det smitter fort og kan unngås ved hygiene, vaksine og isolasjon. Derfor får det mye oppmerksomhet.

Du og babyen din kommer til å klare dere fint!

Skrevet

Risiogruppene skal og bør testes.Men at du overlever det er jeg sikker på.

Skrevet

du overlever nok...men ikke så rart at du ikke kunne komme inn på legevakta, da en ikke skal møte opp der, men henvende seg per telefon..slik at ikke flere blir smittet..kan være andre gravide der å!!

Skrevet

Vi ringte først. Og hun syntes det hørtes ut som bihulebetennelse. Da vi kom nedover sa hun i skranken at det var enten det eller mest sannsynlig svineinfluensa..

Synes sykehus og leger gjør en altfor dårlig jobb uansett hva det gjelder jeg. Har hatt max dårlig erfaring.

Skrevet

rart dem ikke tenkte på svineinfluensa??og ba deg evt møte opp ved en annen inngang og tok prøver av deg der..siden du er gravid..skjønner godt at du blir bekymret..men det går sikkert bra! ungen blir hvertfall immun trur æ...visst det e det du har hatt;)

Skrevet

Nei, skal sef ikke inn på legekontoret i opningstiden. De fleste har rutine med å komme inn på kveldstid eller eget rom med egen inngang.

Skrevet

Så lenge du klarer å komme deg inn her er det ikke fare for at du skal dø ;)

Det er ikke farlig for babyen at du er syk. Det er heller ikke farlig for deg å være syk så lenge du ikke blir så syk at du må innlegges. Influensa generelt er harde greier.

Som før gjelder febernedsettende (om du har behov for det) og å få i seg væske. For oss gravide gjelder det vell enda mer enn ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...