Gå til innhold

Transport i barnehagen, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har det vært barnestoler når barnehagen til guttene våre har vært på tur. Nå er vi blitt spurt om vi tillater offentlig transport. Jeg kvier meg for å si ja av flere grunner.

Hva gjør deres barnehager når de skal på tur? Og visst det var opp til dere, hva hadde dere sagt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kjører buss om de skal på tur (som er for langt til å gå), og det har vi sagt er greit.

Skrevet

Her tar de bussen om de skal så langt at de ikke kan gå. Aldri tenkt tanken å si nei engang. Men så tar jo vi bussen hele tiden selv også, så er jo ikke store forskjellen om de tar buss med meg eller de i barnehagen.

Skrevet

De tar både buss, trikk og t-bane, akkurat som vi gjør til og fra bhg flere ganger i uka. Må vel godta dette hvis vi skal ha barn i bhg.

Skrevet

Jeg sier ja, og gambler vel heller med sikkerheten slik barna får nye opplevelser med barnehagen. Vi tar jo selv buss nesten daglig, og barna er jo ikke festet der heller. Nå er vi ikke på motorveien da.

Skrevet

Sist år var det en ett barn der foreldrene sa nei til offentlig transport, og det endte opp med at det kullet aldri reiste på tur der de trengte transport. Skulle avd. på tur delte de den i to, og hun ble alltid igjen med "hjemmesitterene". Det var avklart med foreldrene og ingen av oss visste hvorfor de reiste så lite på tur, men det er jo verdt å tenke på.

Skrevet

Bhg der våre jenter går leier alltid buss med seler når de skal på tur med alle barna.

Det må vel være mulig i de fleste tilfeller? Eller tar de rutebuss? Her vi bor har rutebussene seler også.

Skrevet

de fleste barnehager har ikke råd til å leie turbuss og må ta rutebusser, om man vil at barna skal på tur må man nok si ja. de som bor i byen benytter seg av buss t-bane og trikk.

evt så må det ene barnet som ikke får lov være hjemme med enten en annen avd eller dele gruppa når de drar på tur.

de fleste er jo på tur en gang i uken og dette barnet som evt ikke får være med går glipp av mye feleskap og gode tur opplevelser. det er jo trist

Skrevet

Jeg har krysset nei på transport i privatbiler.

De tar offentlig transport som tbane, buss, trikk osv.

Skrevet

PS. Tror aldri heller det har vært aktuelt ved noen anledning i den barnehagen at de drar med privatbiler, tror bare skjemaet er "standardisert".

De bruker mest tbane og buss, ofte går de også. Har mange fine turområder i nærheten.

Skrevet

De kjører buss eller trikk, ser ikke helt at det skal være verre enn om de tar buss/trikk med oss foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...