Gå til innhold

Usunt og skadelig å amme? Er det mulig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en artikkel om at det er så mye miljøgifter i mm at det er best å ikke fullamme for lenge. Altså introdusere fast føde så tidlig som mulig. Er det virkelig så mye giftig i mm at det er best å gå over til grøt og middagsglass når de er 4 mnd? Høres helt vilt ut spør du meg... Nå er vel ikke akkurat klikk.no den mest pålitelige kilden, men en begynner jo å lure..

Hva tenker dere om dette? Noen andre som har hørt noe tilsvarende?

Link: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article519370.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så det på tv i går. Det ble også sagt at det overhode ikke er sikkert at det er det beste, men at man bør forske mer på dette for å finne ut hva som er riktig.

spørsmålet er miljøgifter opp i mot antistoffer osv. De har ikke stort nok datagrunnlag for å være sikre enda (ble det sagt fra forskeren) fordi de ikke har stort nok grunnlag ifht sosiokulturelle forskjeller bl.a.

Derfor mener jeg konklusjonen er å amme mye og lenge frem til det motsatte er bevist.

Skrevet

det vil jo også variere mye fra mor til mor hva hun "trøkker i trynet"

noen unngår jo det man kan unngå av miljøgifter, og da skulle man tro at melka ble renere enn om man spiser 5 bokser svolværpostei i uka samtidig som man røyker og bleker håret og bader i "bli brun krem"... og parfyme

bare for å ta et eksempel.

Men nå spiller det jo selvfølgelig inn her hva man har vært utsatt for hele livet og ikke bare mens man ammer. Og visse miljøgreier kommer man jo ikke unna uansett. Men tror nok vi kunne være mere bevisst på hva vi kvinner forer kroppen vår med ja.

men holder med lille sprelle :"Derfor mener jeg konklusjonen er å amme mye og lenge frem til det motsatte er bevist"

Skrevet

Det var da godt å høre at dette var en NY nyhet, og at det ikke er noe som har vært diskutert lenge :-)

Og så lenge jeg ikke ser ut som en passe dum glamourmodell eller har kosthold som en amerikaner så blir grøt og middag utsatt i det lengste ;-)

Skrevet

Så på programmet på tv'en, og syntes ikke det var så veldig revolusjonerende akkurat! Ble egentlig bare glad, har slitt med å ha nok melk hele veien, så da kan jeg endelig slappe av med god samvittighet. Lillemor er nå 9 mnd og er ikke veeeldig interesert i pupp lenger...

Skrevet

Usunt eller ikke, kjente jeg senket skuldrene litt jeg også. Har slitt med amminga siden dag 1 og er fortsatt ikke komfortabel med det, mini er snart 4 mnd. Så nå er det lettere å supplere med en flaske eller to i døgnet uten dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...