Gå til innhold

Trening


Marimort

Anbefalte innlegg

Jeg spiller håndball aktivt, trener en gang i uka og kamp ca en gang i uka. Er nå i uke 7 og er litt usikker på når jeg bør gi meg med dette? Jeg står i mål, og det er jo alltids en sjanse for å få en suser i magen. Sesongen er ferdig når jeg er i uke 9 og da er det hvertfall full stopp med denne sporten. Trenger egentlig bare å bli beroliget med at dette er ok? Jeg har jo lest at man kan fortsette til man er 3mnd på vei, men det synes jeg høres utrolig lenge ut!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare starte med å si at jeg ikke er noen ekspert på området, men jeg tror at det er trygt når det gjelder å få baller i magen ettersom babyen er godt plassert nede i bekkenet på denne tiden. Derimot om du har antydning til problemer med bekkenet, kan det være problematisk med håndball. Det blir vel endel hopping som keeper, vil jeg tro, og det skal man begrense når man er gravid. Du kan fort få bekkenproblemer som henger med i hele svangerskapet, og til og med lenge etter fødsel om du er ordentlig uheldig. Jeg tror det er bedre å drive med svømming, spinning og andre ting som ikke medfører så mye støt på skjelettet. Men som sagt - er ingen ekspert, foreslår at du sjekker med en fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe godt svar til deg, men ser at det er en debatt som heter kosthold og trening... Kanskje det er lettere å få et bra svar der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her og, driv me håndball.. men æ fant ut at æ ikke villa risiker nåkka,sia d e en del løping,å æ å innimellom står i mål..såh.. mitt valg va å slutt..!! har mista to gang før så denne gangen her vil æ slapp av å prøv å stress minst muli.. he he,men tru ikke håndball e farlig enda hvertfall,så du må vel bare gjør d du føle e best for dæ... lykke t =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der går eg og å tenker på. Spelar handball 2 g i veka + kampar. Eg har også høyrt at ein kan spele til ein er 3 mnd på veg. Eg har akkurat starta på veke 6 no, og har tenkt å spele fram til jul visst det føles greit. Men skal til legen på fredag, så da skal eg spørre han kva som er lurt(han er handballtrenar). Skal skrive svara eg får her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tilnakemeldingene, godt å høre noen andres meninger :) Vil veldig gjerne høre hva legen din sier!

Det er sikkert ingen fare, siden babyen fortsatt ligger så langt nede. Må bare ta det mer med ro på trening osv, kjenner jeg blir svimmel når jeg blir skikkelig sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Legen sa at eg berre kunne spele handball, så lenge eg følte meg frisk og rask. -visst eg fekk blødningar, smerter o.l, burde eg ta det rolig. Ellers sa han det var greit å spele til ein er 3 mnd på veg. Visst ein får spontanabort så tidleg, så er det sjelden pga ytre ting, isåfall må det vere ein hest som sparkar deg i magen, trafikkulykke e.l.. Forøvrig er det jo veldig viktig å holde seg i bevegelse som gravid, det har eg store planar om:)

Men som du seier, ein må jo ta hensyn til kroppens signal.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...