Babyluren Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Gravid på ny. 8 fullgåtte uker, men husker jo ingen ting i fra sist. Noen som kan fortelle en spent andregangs når det er magen kan forventes å poppe ut? : D
DK+2 Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Det er nok veldig forskjellig Jeg er og annengangs og er snart i uke 21. Da jeg var rundt 8 uker (denne gangen), husker jeg at jeg var ganske oppblåst og det så jo ut så jeg var flere mnd på vei. Det roet seg etter en stund, og nå syns jeg den skikkelige magen begynner å komme. Har litt mage fra før, spesielt etter forrige svangerskap, så jeg ser for meg at magen vises fortere på de som er tynne.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Jeg var også veldig oppblåst så det kunne se ut som at jeg var flere mnd på vei men livmorkulen kom veldig godt frem i uke 14, da var jeg liksom ikke bare oppblåst lenger :-P
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2009 Takk for svar. Jeg tenker bare "det er leeeeenge til uke 14-21". Hehe. Tålmodighet, hva er det. Kjenner meg også litt oppblåst, men ikke på langt nær så mye som sist.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Vet hva du mener, jeg synes også tiden går saaaaakte :-/ Jeg er 24 uker i morra og når jeg tenker tilbake synes jeg tiden har gått sakte men samtidig fort. Har du vært på noe ul enda da? :-)
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2009 Nei, ingen UL her. Har ikke en gang greid bestille legetime. Det hele er litt uvirkelig... : ) Syns å huske fra sist at tiden frem til ordinær UL sneglet seg avgårde, men så etterpå skjøt den avgårde i rakettfart!
Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Ja jeg synes også ukene frem til ul var veldig lange. Det er en sånn uvirkelig deilig følelse. Husker med meg selv når jeg så den positive testen, gråt av glede og kan fortsatt ikke fatte at det er en liten jente i magen min :-)
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2009 Gratulerer med liten jente! Jeg har en jente i fra før. Kjempemoro. Har naturlig nok ingen anelse hva jeg bærer nå, men mannen er skråsikker på gutt. Er det første din, Nurk i magen <3?
Gjest Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Tusen takk! Hadde en jentefølelse så moro det stemte :-) Dette er min første men tredje graviditet. Mistet i uke 8 og MA i uke 11 men denne gangen ser det ut til å gå riktige veien. Alle gode ting er 3 sies det <3 Gammel er jenta di da? :-)
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2009 Hun er snart 18 måneder. Stor jente som vil greie det meste selv, men likevel gjerne vil krype opp i fanget og lese bok eller syne bæ bæ lille lam : ) Huff det må ha vært en tøff prosess du har vært igjennom. Mistet i uke 7 i sommer og fikk meg en knekk der selv, men uke 11... Nesten så jeg ringer fastlege med en gang og spør hvordan jeg skal gå frem for ul...
Gjest Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Hun er sikkert utrolig skjønn! Blir stas å bli storesøster :-) Når jeg mistet i uke 11 var det veldig tøft, ble ikke oppdaget før i uke 17 så gikk lenge å trodde at alt var bra :-( Synes vi kunne fått et tilbud om ul i uke 12 for å sjekke at alt er bra, da hadde man sluppet sånne unødvendige situasjoner. Denne gangen har jeg tatt en del private ul før jeg begynte å kjenne henne sparke og sånn. Skal på en sånn 3D ul om et par uker og det blir bare kos, mamma og søsteren min skal være med så gleder oss kjempe masse :-) Har du tatt 3D ul før?
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk faktisk 3D ul da jeg gikk med førstemann. Mener jeg var i uke 28 eller noe. Så vidt jeg husker anbefaler de ikke 3d ul før du har passert uke 33 (mener jeg det var). Ikke fordi det ikke er gøy å se den lille romstere rundt der inne, men babyen har omtrent ikke fettlag før du er kommet så langt slik at det er lite som reflekteres og lite gjenkjennelige trekk... eller noe slikt. Jeg er ikke ekspert på dette altså, dette er kun noe jeg mener å huske fra jeg var der sist. Uansett, jeg hadde jo ikke kommet "langt nok", men det var ustyrtelig artig like vel! Så gled deg!!! Jeg er også av den mening at svangerskapskontrollen bør utvides til 2 ul, første rundt uke 12. Jeg tror likevel det som begrenser denne muligheten er at det sammenfaller med grensen til selvbestemt abort og at noen mener at enkelte vil utsjalte levedyktige barn på bakgrunn av usikre fosterdiagnostikker. Og selvfølgelig, som det alltid er; et spørsmål om penger...
Gjest Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Hm.. Så du mener jeg kanskje burde vente for da vil jeg få bedre bilder? Jeg skal på St.Joseph medisinske senter og de tar fra uke 24 -30, de anbefaler ikke i uke 30 da det er mindre fostervann, merkelig at de mener forskjellig da men vil ikke sløse bort så mye penger hvis det blir dårlig.. Ja når alt kommer til alt er det jo snakk om penger og som du sier blir det nok mange fler aborter men allikevel synes jeg man burde få det tilbudet.
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2009 Hm. Jeg begynner å lure på om jeg tok feil. Jeg tok 3d Ul på Ultralysklinikken i Sandvika. Jeg ble gravid i august 07 og fikk 3d i romjulen, hvor mange uker kan jeg ha vært på vei da? Det står i alle fall litt om når det anbefales på deres sider, så jeg tror ikke du bør utsette timen din like vel http://www.ultralydklinikken.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=46
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2009 Hm. Måtte kikke litt på en kalender her. ble faktisk gravid i juli 07, så var godt over 20 uker på vei i romjulen. Ville nok drøyet enda noen uker før 3dulen. Men for all del, bildene er skjønne for det om!
Gjest Skrevet 17. november 2009 #16 Skrevet 17. november 2009 Ok :-) Jeg får se det an litt og kanskje lese litt på nettet om andres erfaringer. Bare gleder meg så masse til å se henne igjen <3 Ville helst ikke utsette :-P
Babyluren Skrevet 17. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. november 2009 Hehe. Det kan jeg godt forstå. Ble plutselig veldig oppsatt her selv på å finne en jordmor med ULapparat i området. Hadde vært deilig å se et lite hjerte slå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå