Gå til innhold

To gode naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går på ettermiddagen oppdaga vi at det rant masse vann fra terrassen til naboen, de var ikke hjemme. De har en hund som bor ute på terrassen og vi regna med at det var noe hunden hadde ødelagt (vannslange f.eks) som gjorde at vannet rant konstant, i enorme mengder.

Når klokka ble ti om kvelden og hele huset fortsatt var mørkt tenkte vi at vi kanskje burde gjøre noe (husa her er sånn at inngang, kjøkken, stue er i øverste etasjen og soverom er i etasjen under pga. beliggenhet i en bakke) og fra terassen vår kunne vi ikke se om vannet kom fra terrassen eller f.eks fra kjøkkenet. Vi tenkte jo at hvis dette faktisk kommer innefra kommer det til å renne ned og det kan ødelegge veldig mye. Så herren-i-hus fant fram sine verktøy og skrudde av vannet dems. (Aner ikke hvordan det er i Norge, men her har husa en slags kran på utsiden som kontrollerer alt vannet i huset)

Ja, hadde vi hatt nummeret deres hadde vi såklart ringt.

Han hang et A4-ark på porten dems med hva han hadde gjort og tegning pluss beskrivelse på hvordan de skrudde det på igjen, og hvem vi var om de lurte på noe. Det var med andre ord umulig at de kom hjem uten å se dette.

Men vi har ikke hørt et ord.

Jeg, som det solskinnet jeg er, :-D , hadde skrevet en gracias-lapp men dette har da ikke skjedd, noe som får oss til å tenke at vi har rota oss oppi noe vi ikke burde ha blanda oss i.

Var det virkelig så på tryne å skru av vannet? Hadde enhver Krangler gjort det samme? Er naboene våre Skravlere? Har JEG blitt en Skravler og naboen er en Anonym? Følg med i neste episode av Brødrene Dal og jakten på graciaslappen.

Nei men seriøst; burde jeg si unnskyld..? Naboen har motorsykkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æh, har de kommet hjem, da? Dessuten må du huske på at om de er skravlere er de opptatt med å lage bleiekake til takk, er de anonyme må du se opp for bæsj i postkassa.

Skrevet

Åjada, de kom hjem ganske seint i går kveld.

Skrevet

Ja, eller bare total ignoranse med "de helvetes utlendingene"-blikket. "Legger seg oppi alt".

En dag hadde hunden dems klatret opp på et bratt tak som er litt sånn mellom oss og dem, og jeg vurderte å ta på meg apedrakten og klatre opp og redde ham. Flaks at jeg ikke gjorde det, kan vi vel konstaterte med i dag.

Skrevet

Utlending i apedrakt med hunden dems i armene, et scenario som ligner mye på det i "Meet the parents" der Gaylord går i sakte film mot Jack, med den forsvunne katten i armene og englene synger.

Avbrytt av hakk-i-plata-lyd og "Hva FAEN!"

Skrevet

Kanskje dere ødela et forsøk på forsikringssvindel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...