Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Har nettopp testet positivt, men er potte tett i nesa. Har både Z og O liggede. Kan jeg bruke det? På nettet står det ingenting om Z og graviditet, mens om O står det "Graviditet Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet. " Forrige graviditet (2 år siden) nevnte apotekteknikerern at jeg IKKE måtte ta nesespray dersom jeg var gravid. Kjøpte test og spray samme dag. Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk høre det samme. Om det står på pakningen at det går greit, er det vel ikke noe prob. Evt kan du kjøpe saltvann.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Det går helt fint å bruke nesespray når man er gravid. Det virker kun lokalt og går ikke systemisk, dermed har det ingenting å si for barnet!!! Dette kan bekreftes av enhver ØNH lege.....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk høre av lege at bruk av nesespray forandrer blodet... Det er derfor man ikke skal bruke for mye. Det blir farlig hvis man får blødninger, for man blør lettere.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 anonym 20:07 da tror jeg enten du har en lege som har tatt utdannelsen sin per postordre ellers så har du misforstått kraftig. Det er ingenting i otrivin som har blodfortynnende effekt.....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Jeg tror 20.07 kan ha rett. Jeg har diabetes, og bør ikke bruke otrivin. De gangene jeg har gjort det, har jeg blødd i mange timer etter at jeg har tatt blodprøver på fingrene. Les på felleskatalogen! Det står den ikke bør brukes av gravide om ikke strengt tatt nødvendig.
JOYCE Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Legen min ba meg holde unna Otrivin, men sa at hvis jeg trengte skal jeg bruke Zymelin. Den er helt trygg...og desuten...det er nesa som skal sprayes og ikke barnet...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Jeg var hos legen for noen uker siden, da var jeg ganske tett i nesen og spurte om nesespray. Hun spurte hva jeg brukte, og først hadde jeg brukt nazaren men gått over til otrivin. Men så hadde jeg lest at noen her inne sa det var farlig og nevnte det for legen. Hun sa at hvis jeg brukte otrivin kunne jeg fortsette med dette men ikke mer enn normalt. Saltvann kunne jeg bruke så mye jeg ville sa hun. Denne dama har lang erfaring så jeg stolte på henne:) Tror kanskje leger har litt forskjellige meninger på dette punktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå