Monajenten Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Vi har en oppgave på skolen nå og skal lage profilmanual, og disse tre malene er noe av det som skal være i manualen. Problemet er bare at vi har ikke lært noenting ang disse malene, og jeg finner ingenting på nettet. En i klassen hadde laget noe da, men det var liksom en ferdig plakat, annonse og stilling ledig. Skulle jo tro at det ikke skal være ferdig produkt, men kun en mal/gridsystemer? Noen som har peiling?
Zitro Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Bruker du InDesign eller? Vil tror du skal lage en designmanual, altså en manual som sier litt om hvilke fonter som skal brukes, størrelser, farger o.l. Også lage griddene ferdige i InDesign, og gjerne fylle dem ferdig også som eksempler.
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 En profilmanual er retningslinjer for logo, farge, font, designelementer (t.d et mønster) og gridsystem. Produketene i en profilmanual skal vise hvordan de fire punkta kan fungere irl, og det er vel derfor de ber dere lage tre ferdige produkt som skal illustrere dette. Alle de tre produktene kan bruke samme grunnmal. Kunder vil og oppfatter ofte de produktene en lager som probilmanualen, selv om de ofte er presentert for t.d farge og font på forhånd. For store kunder kan en også legge ved en argumentasjon bak valgene av de fire punka, men til vanlig for vanlige kunde.
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Det enkle svaret er vel at klassekompisen din har rett:)
Monajenten Skrevet 17. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2009 Zitara! Alt det er jeg ferdig med;-) Har laget logo med logovarianter, valgt typo, bildestil, merkantile trykksaker, uniformer osv osv osv. Spørsmålet var hvordan jeg lager disse malene nevnt i overskriften, som skal være en del av manualen:-) erteposen! Da lager jeg plakater og sånt jeg da! Takk for svar! Sender du over litt inspirasjon for akkurat nå er jeg lost, med to oppgaver som skal inn i neste uke, litt for mye jobbing og begravelse til en kompis på 25 år i dag:-s
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg skal sende maaaaassevis av inspirasjon. Akkurat nå titter jeg gjennon tre presentasjoner fra ulike byråer, og der er absolutt en hel del bra:) Trist med kompisen din, og håper du får arbeidet raskt unna!! Lykke til!
Monajenten Skrevet 17. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2009 Tusen takk, føler meg helt lost her. Alt for mye å gjøre, og føler at jeg ikke får gjort en dritt:-s JA TAKK TIL JULEFERIE!!! :-D Det verste er at profilmanual er jo så gøy å lage! Og så er jeg bare lost nå. Men er nesten ferdig da, har bare disse dumme malene igjen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå