Gå til innhold

Storebror på 20 mnd er så "slem" mot baby =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

..på 2 måneder.

Hva kan man gjøre for at det ikke skal være så mye sjalusi? han har en storebror så jeg trodde ikke det skulle bli så ille. Men han skal liksom kose på han da...men det skjer så HARDT! Har hele tiden sagt; "bare kose" og vist han hva han skal gjøre, men nei, han blir sur på baby også så da går det hardt for seg. Ista dro han han i øret! drar han i klærne, tar tak i hodet og drar det til seg.

Høres ut som om jeg er uansvarlig og lar han, men jeg prøver å la han få kose mest mulig slik at det snart blir "uinteressant" med denne babyen og kanskje han ikke gidder holde på sånn mer...

Synes det er vanskelig med så tette, flere som har opplevd det slik?

Når glemmer disse små at baby ikke var der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine var veldig sjelden slemme med vilje, men de var litt røffere i lek og kos enn en baby har godt av til tider =P Måtte passe på hele tida. Hjelper seg når babyen begynner å bli mobil selv =) Ellers kan det jo hjelpe å gi storebror mer oppmerksomhet alene, hvis han er sjalu? Kommer ikke på flere tips dessverre.

Skrevet

Venskelig og si hva som kan hjelpe, men at de kan være litt vel røffe i den alderen er jo vanlig. Jeg passer alltid på når min eldste er rundt minsten. Selvom hun er snill som dagen er lang så vet jeg aldri hva hun kan finne på.

Det vi har vært veldig nøye med er å gi den eldste mye oppmerksomhet, gitt mye ros hele tiden og sørget for at hun har fått kvalitetstid med både meg og pappaen. I tillegg har vi latt henne hjelpe til så mye hun har villet selvom det til tider kan være mer til hinder enn hjelp. Disse tingene tror jeg at er grunnen til at vi ikke enda har opplevd sjalusi.

Det er forresten to år mellom mine.

Til slutt vil jeg si at du får bare holde ut da det ikke varer evig, gi mye oppmerksomhet men også sette grenser.

Masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...