Gå til innhold

Dere som kan noe om SPIRALER!!! hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha det nå, men det skal være uten hormoner.. hva heter den? er det vondt??hvordan gjør legen det?-skjønner ikke hvordan de får spiralen gjennom livmorhalsen,er ikke den lukket da?? husker da jm røska i den under fødsel,fyyyy F! så jeg er livredd..

åsså har jeg hørt mange blir gravide med den uten hormoner??? håååper noen kan svare meg på "alt" dette:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kobberspiral

gjør ikke vondt (ihvertfall synes ikke jeg det), var selvsagt ikke akkurat behagelig....

eneste sikre prevansjon er å være avholdende....

Skrevet

jag har den og er veldi nøyd, har fått litt mer blødninger og litt mer vondt men ferre dager, Jag har satt inn 2 ganger og komer ALDRIG mer gjøre det hos fastlegen, veldi vondt så jag gruade mig voldsamt da jag skulle sette inn den andre gangen hos gynekolog men det gjorde ikke vondt alls:) Mitt råd: gå til spesialist:)

Skrevet

Det heter kobberspiral

Det er ikke vondt (ikke sånn kjempevondt i hvertfall, minnet litt om celleprøve)

Livmorhalsen er ikke lukket, nei (hvordan hadde da mensen kommet ut?)

Og ja ... man kan bli gravid med den, og litt lettere enn med hormonprevensjon og kondom (ingenting er 100%) Jeg og mamma ble gravide med kobberspiral, men vet og om flere som har brukt det med hell i årevis ;-)

Skrevet

Ikke vondt å sette den inn eller ta den ut. mer litt ubehag. Ta smertestillende i forkant hvis du engster deg.

Hadde min i fem år uten å bli gravid, men ting kan jo alltids skje. Har hørt om en som het Maria som ble gravid uten en gang å ha hatt sex ;)

Skrevet

Har nett tatt ut min etter eit år. Utrulig godt å bli kvitt den.

Mye vondter og ubeskrivelige vonde smerter spes. under el og mens (som små-rier). Mye blødning og et jernlager som dalte :(

Skjønner ikke at jeg har gått med den så lenge. Utrulig å gå rundt her uten å kjenne noe vondt :)

Over til piller igjen for min del ( selv om det blir med hormoner )

Skal prøve en ny med mindre hormoner som heter Jasminelle. Håper det blir bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...