3blirsnart4 Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Junior på fem har snart bursdag igjen, og deretter er det bare fire uker til jul. Han er det eneste barnebarnet på begge sidene, og dessuten "adoptert" av flere onkler og tanter som reservebarnebarn. Så når det er jul og bursdag drukner han i gaver. Husker for eksempel julen i fjor - da fikk han tre leketraktorer og har i tillegg en hel lekekasse full av traktorer fra før. Videre vanket det to badekåper - han hadde også to fra før. Og sånn kan jeg fortsette. Endte med at han ikke orket å pakke opp alt på julaften for det var så mye. Ute har vi to sykler, to sparkesykler, en trampetraktor, en elektrisk motorsykkel.... Poenget mitt er; hva kan vi som foreldre gjøre? Vi har tidligere snakket med givere om at vi synes det er flott å få praktiske ting også slik som vinterdresser, votter, luer etc., men alle vil gjerne gi noe som gjør junior ekstatisk - ergo blir det leker. Julaften og bursdager gir meg en flau smak i munnen.
DK+2 Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Hadde jeg vært dere, ville jeg ønsket penger til junior. Det er i det minste fornuftig når han har og får så mye som han gjør. Pengene kan settes på sparekonto til han blir eldre, eller eventuelt bruke noe av det hvis det er noe spesielt han trenger som kanskje er litt dyrt. Vil jo tro det må være mye morsommere for giverne å gi noe som han kan ha nytte av senere, istedenfor noe han har masse av fra før. Alle trenger jo ikke gi penger, det er jo morsomt for han å ha noen skikkelige pakker å pakke opp også, og da f.eks klær. Vil jo tro om dere hadde fått mange til å kjøpe alt mulig slags klær, så hadde dere sluppet den biten selv. Leker er kjekt for unger, det skjønne jo alle, men når det blir så mye som dette, da er det ikke morsomt for noen lenger... lykke til!
M@msen Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Hvis de ikke hører på dere så ville jeg faktisk byttet gavene, og satset på å få penger igjen og kjøpt praktiske ting... De har jo såååååå mye, stort sett alle unger idag.
Skravlemor26 Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 ville bedt de gi penger enten til bursdag eller jul. da hadde du fått halvert det, og han hadde fått sparepenger. på den måten hadde han fortsatt fått leker både til jul og bursdag hvis de alle gjorde litt forskjelliug
Helverine Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Synes det er tankeløst av de å ikke høre på dere. Ta det opp igjen. Vi hadde noe av det samme luksusproblemet her med jenta vår. Hun fikk gave hver gang de kom på besøk, og jeg var redd hun alltid skulle forvente at hun fikk noe når vi fikk besøk, samme hvem det var.... Jeg ble helt svett bare ved tanken. Det forsto mine foreldre og svigers godt, så nå har de med en gang i blant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå