Gå til innhold

Vil plutselig ikke ha smokk


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

De siste dagene har knerten bestemt seg for at han ikke vil ha smokk. Før elsket han jo den smokken. Han har ikke villet ha den på dagen en god stund, men nå vil han ikke ha den på kveld/natt heller. Av og til hvis han er veldig søvning tar han den. Blir litt ekstra jobb å roe han når han våkner på natta nå da. Men kanskje dette kan bli slutten på smokkeløpinga etterhvert og at han vil slutte å våkne fjørten ganger - er jo lov å håpe. Er jo greit å slippe avvenningen, men den er nå kjekk å ha av og til og da.

 

Verre er det at han idag ikke ville ta flaska heller, endte med å måtte lage en større porsjon veldig tynn grøt til kvelds for å få i han nok veske. Men har tar plutselig pupp igjen da, den som han ikke ville ha for en liten stund siden. Men der er jo ikke nok lengre. Får håpe flaskenekt kun er fordi han er veldig forkjøla idag. Ikke lett å bli helt klok på disse små alltid. Det som er helt topp en dag, er py og hy en annen dag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff ja disse ungene finner på mye rart.

 

en grunn kan jo være at han er tett i nesen, da er det vel litt slitsomt å puste med nesen.

 

har hørt om flere barn som slutter med smokk når de får tenner, ikke vet jeg hvorfor

 

håper han snart tar flasken igjen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være tenner på tur. Da blir gommene litt ømme og smokken kan være ubehagelig. Og mammas pupp er mer kos enn før. Han trenger kanskje litt trøst?

Det kan jo også være feil størrelse på smokken nå? Vi har begynt med 4mnd+ i smokk og lillebror elsker den. Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kanskje tenner ja, ikke tenkt på det siden han bare er 4 mnd. Han tar sutten med hånda av og til når jeg prøver å gi den og begynner å gnage på den harde delen av sutten. Så meget mulig. Han har også våknet et par netter i det siste og grenet ganske mye før vi får roet han.

Hvor lenge kan han evt gå sånn før tannen faktisk bryter ut? Langvarig greie eller?

 

Jeg prøver nå å roe han så godt jeg klarer uten smokken da. Kosefilla og stryking over hodet fungerer bra. Kosesuging på puppen er visst ikke noe for han, han tar den bare når han er sulten, så funker ikke å roe han med den heller. Har også prøvd å ta han over til meg i sengen, men da blir han bare ilter. Vil ligge i fred å ro i sin egen seng han, men gjerne holde mamma i hånda.

Har forøvrig prøvd større smokk, men han vil ikke ha den heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det kan kanskje forklare et par andre ting også: dårlig matlyst de siste dagene, to kvelder med feber, grining om natta, at han nesten spiser opp fingeren til meg og mannen og det faktum at jeg just har sittet og gitt gutten melk med skje (og ja det tar litt tid...).

Håper nesten det er det, for da har jeg liksom en forklaring på alt. Men ingen røde gommer foreløpig da. Jaja, time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fortsatt gå lang tid før tanna kommer. Kan klø ganske lenge før det kommer noe. Og det er ikke sikkert han blir rød i gommene heller. Det kan godt hende at det bare plutselig en dag er en tann der. Sånn hadde vi det med storesøster. Plutselig var det tann på tann som kom. Og da demret det jo for oss at - oisann, var det derfor hun sutret om natta? Og den natta? Og den natta?

 

Men det med tenner kan være så forskjellig. Noen får mye vondt mens andre ikke har noe verk. Men som du sier kan det jo nå være en fordel om det dukket opp en tann. Ville være en forklaring på rare dager i det siste hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oppdatering: Det var en tann ja. Så takk for tips om det. Er så mye greiere å takle sånne ting når man skjønner hvorfor. Tanna har brutt gjennom, men man kan ikke se den med mindre man virkelig ser etter, men kjenner den godt ja (au i fingeren til mamma). Da den nesten var brytt gjennom, så ville han ta smokken igjen og har gjort det noen dager nå. Men igår var det plutselig vanskelig igjen og han har blitt urolig om natten igjen. Så mulig allerede nr 2 også er på vei.

 

Synes det var tidlig å få tenner, men like greit å bli ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...