Tøysetipp Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Andre også for den saks skyld. Vi er interesserte i denne fritidsboligen og skal kontakte banken i morgen. Kan gå høyere i pris, men likte denne så godt. Det er jo selvsagt et pluss at den er såpass billig. Noen synspunkter? http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=14715465
Gjest Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Kjempefin hytte, men er generellt skeptisk til festetomt da...
It's all about me Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Hytta så fin ut, men naboene var forferdelig nære. Er sjeleglad for litt avstand på vår. Og har du egentlig sett de månedlige felleskostnadene????
Mor&barn Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Du ser at det er fellesgjeld og at den ender på 1, 6 eller? =)
Mor&barn Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 1,6 mill for å dra på fjellet og få naboer nærmere enn hjemme? Ikke helt hva jeg forbinder med hytte iallefall =)
vildejenta Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg syns det var veldig dyre felleskostnader i mnd for en hytte! Festetomt KAN være litt skummelt, har nylig vært en episode ikke så langt fra her jeg bor i et hyttefelt med endel problemer ang at festeavgiften ble volsomt oppregulert, men den hytten der ligger jo i et slags boligbyggerlag, så da blir det jo noe annerledes.. Ellers var hytta fin, og sjursjøen er et fint område der snøen kommer tidlig!
Tøysetipp Skrevet 17. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2009 Ja, jeg så felleskostnadene. Vi ønsker uansett å betale ganske mye per mnd. altså kortere nedbetalingstid. Er skeptiske vi også. Så takk for tilbakemeldinger. Vi ønsker kun hytte på sjursjøen slik at det ikke er så langt å reise bort på helgene. Tenker også å leie ut noen uker i året.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Hytta så jo helt grei ut den. Jeg kunne aldri kjøpt den fordi jeg drar til hytta for å få ro. Her er naboene kloss oppi deg. Jeg synes det ødela hele hytta,.
Tøysetipp Skrevet 17. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2009 Vi synes det er fint med mennesker rundt oss. Her på gården er det bare rauting vi hører, så vi ser både fordler og ulemper med det. Men, mest fordeler:-)
Tøysetipp Skrevet 17. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2009 Vi lever et veldig avskjermet og ustressende liv. Så vi ønsker å ha barn i nærheten som arvingen kan leke med, ha naboer å slå av en prat med og ha det litt sosialt. Dessuten synes vi ikke 1.6 var så dyrt for hytta. Men, er som sagt skeptiske. Vi får bare høre hva meglerne sier:-)
Gjest Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Hyttenaboer kan jo være kjekt de.t Vi har naboene ikke så langt unna hytta vår heller. De fleste nyere hytter bygges jo i "felt".
Tøysetipp Skrevet 17. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2009 Vi ønsker primært å ha hytter i nærheten. Beliggenheten synes vi også var et pluss. Minus med festetomt:-(
Mammaen til Isak Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Er litt skeptisk til om du vil få noe "forhold" til hyttenaboene dine, på slike hyttefelt. Masse utleie, og sjeldent den som eier hytta som er der. Men dere må jo selv se på hva dere vektlegger. Jeg syns ikke noe om den, men det finnes andre mange finer hytter i området der.
Fillerya Skrevet 17. november 2009 #14 Skrevet 17. november 2009 Bare for å pirke litt på dere, så heter det Sjusjøen, ikke Sjursjøen:) Nå er ikke Natrudstilen på Sjusjøen da, men ikke langt nedenfor. Vi leide faktisk ei sånn hytte i fjor, og jeg syns det var helt topp. Skiløype rett utenfor døra, og veldig nær alpinbakken. Vi skjønte fort at de som har hytter der, er folk som vil ha skimuligheter, ikke nødvendigvis ha hytte på fjellet i ensomheten. Og naboene merket en ikke.
Tøysetipp Skrevet 17. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2009 Vi er klar over at det vil være en del utleie, men hovedformålet er og ha mennesker i nærheten:-) Så fint da, Næsningsfrua. Og takk for korreksjonen:-)
Mom2Two Skrevet 17. november 2009 #16 Skrevet 17. november 2009 Kjempefin hytte, tippen! Men jeg er også skeptisk til festetomt. Ville sjekket nøye når festeavtalen går ut osv. Hvis det er en felles festeavtale for hele feltet kan det bli enda mer problematisk om det er noen som ikke betaler osv. Ville spurt eiendomsmegleren nøye om dette i hvert fall. Hytta i seg selv så kjempefin ut!
Jenny-penny Skrevet 17. november 2009 #17 Skrevet 17. november 2009 Hytta vår på Beitostølen ligger close til naboene, det resulterer i fult liv og røre med små barn, akekonkurranser, snømannbygging, felles nyttårs-raketter, ett glass vin i ny og ne osv. STORTRIVES med det! Det er prisen vi må betale for å ligge nære bakkene og sentrum. Mamma har festetomt på hytta ved sjøen, med 20 års kontrakt. Sjekk ut festeleien så ser alt annet knall ut;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå