Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med bilsikring til 2 barn under 3år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sete nr 2 er jo ganske stort og må boltes fast...

Dersom man har 2 sånne seter bak så får man ikke brukt setet i midten,dvs at man aldri kan være mer enn 2 bilen...

For det er vel ikke noe særlig å ha sete i midten?

Sikkert dumt spørsmål men...

Vi har sete opp til 18 kg,som er 3-4 år??

I begynnelsen tar man jo bare ut setet til minsten,men når sete nr 2 kommer.....

Ser nå hvorfor det er lettere å ha ett enn to barn...hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser for meg at her i huset blir det umulig å få brukt setet i midten bak. Det blir rett og slett for trangt. Og det å ha et sete i midten er ikke så gunstig, både med tanke på kollisjon, og hva som er praktisk i en hektisk hverdag når man skal få barna ut og inn av bilen.

Skrevet

eh, hvorfor er det ikke gunstig med å ha bilsete i midten bak? hvis man har muligheter for riktig sikring så er jo det nesten det sikreste stedet å sitte!

HI

Vi får 20 måneder i mellom barna, lillegutt skal fortsette å sitte i sitt acta graco duo logic(0-18kg) som er bakovervendt. Vi skal kjøpe nytt bilsete type maxi cosi til den nye babyen og bruke den frem til det ikke passer lenger. Når det da er på tide å bytte så tror jeg at yngste skal få acta graco setet og vi får se hvordan det blir med eldste som da er nesten 3 år. Tipper det blir ett nytt sete type 15 kg og oppover.

vi har iallefall god tid på oss til å finne ut hva som funker best, men tror vi skal plassere en av dem i midten da det funker fint i vår bil:)

Skrevet

Forovervendte seter er kanskje ikke så gunstig i midten bak, men bakovervendte seter står vel tryggest der gjør de ikke?

Lengst unna alle sidene... :)

Skrevet

På sikkerhetskurs for 2 år siden lærte vi at det optimale stede å ha barnesetet uavhengig av kjøreretning var i midten. så med tanke på sikkerhet er ikke det noe problem. Problemet er vel heller at dagens biler ikke er tilpasset sikkerhetskravene, så det ikke er plass til bakovervendte barneseter. Hva du skal gjøre vet jeg ikke, men det er i hvert fall ikke problematisk å ha barn i midten når det gjelder sikkerhet.

Skrevet

enda ei rå når du bare har to seter du skal plassere bak. jeg venter nå nummer 3 å må ha 6 åringene over på pute for at de skal kunne sitte forsvarlig sikret. er ikke plass til de store setene med rygg + bilsete til babyen. uten at de blir stående sjevt.

bilene i dag er ikke tilpasset slik at en får 3 barneseter som opfyller dagens krav til sikring i baksetet. idiotisk er det.

er tre untak da

ford mondeo stv

volvo v70 stv

toyota avensis stv.

så det store problemet er når man får barn nummer 3.

å som nevt over her er midten den sikreste plassen å sitte.

Skrevet

Her sliter vi også!!

Har en gutt på to, og venter TO små på nyåret... Vi må rett og slett kjøpe bil etter barna. Blir nok en volvo stasjonsvogn med trepunkts også i midten bak. Trangt blir det, men det går godt å sikre alle barna på en forsvarlig måte. Eneste er nok at storebror må bytte til et større sete litt tidligere enn ønsket. Fra et 9-18kg sete til et 15+ sete. Å få plass til 2xmaxicosi med base og en besafe izi kid i midten er umulig. Så må bytte ut med en besafe izi up.

Men det går, det går :P

Skrevet

Det går hvis du dropper sofixbase eller bytter til beltebase. Da får du skjøvet dem litt ut på siden og får plass til et bakovervendt besafesete i midten :)

Skrevet

da står setene skjevt å det er ikke bra.

Skrevet

NormaJean: Fordi i midten er den mest utsatte plassen hvis man fronter. Uansett.. det er min mening... om du er av en annen oppfattning så får du da bare være det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...