Gå til innhold

Blande hvetegrøt med MME ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 7 mnd som jeg ammer. De siste dagene er han vanskelig å amme på dagtid. Jeg har forsøkt å gi ham erstatning, men det smaker visst pyton...

Da kommer spørsmålet. Kan jeg blande hvetegrøt med havre (6mnd) med MME, selv om det står at det skal blandes med vann ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig ikke noen grunn til å blande den med mme ...

Han får den næringen han trenger fra grøten, og får jo akkurat samme væskemengden uansett om grøten er laget av mme eller vann.

Om han nekter å drikke mer mm eller mme så får du prøve å gi ham litt vann å drikke, eventuelt kan du ta en mild fruktjuice som du vanner ut.

Drikker han mm på morgen og kveld da? For om han gjør det så kan han nok leve fint på det + vann (også grøt og middagsglass å spise).

Skrevet

Grunnen til at de skal blandes med vann er at det er melkepulver i grøten fra før, så hvis du blander med mme blir det dobbelt mengde melk, så det er det ikke noe poeng i å gjøre.

Skrevet

Ikke noe problemer med vann, og jeg ammer morgen og kveld. Med tanke på mengden kalsium de skal ha i løpet av en dag, mente HS at han bør ha i seg litt erstatning i tillegg. Derfor jeg ønsket å lure det inn i grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...