Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Er invitert til svigerinna mi på julaften. Hun var i utgangspunktet invitert til oss, men ville ikke fordi hun har barn som skal legge seg på kvelden. Så hun inviterte oss bort til henne i stedet for. Og om vi kunne lage pinnekjøtt og ta med? Jeg lurte på om det var spleiselag (som egentlig er ok), men det var det ikke. Hun satte huset sitt til disposisjon, så da fikk vi sørge for all maten. Og det holdt ikke å kjøpe maten, vi måtte lage den også. Hun kunne eventuelt kjøpe brus. Tror vi holder oss hjemme, jeg...
Boulengerina Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Litt spesielt ja.. Hadde nok holdt meg hjemme jeg og..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 hahaha... BILLIG;) Det skal jeg gjøre neste gang jeg skal ha gjester; be dem ta med maten;) Jeg har jo huset, og utgiftene på dette..... Takk for tipset:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Hå hå, den var frekk:) Husker jeg og gubben ble invitert til en venninne på spaghetti en gang. Etterpå fikk vi vite at det var spleiselag, og hun skulle ha 300 kr per person, vi var 4 der. Tok meg lang tid å "komme over" det, syntes det var så frekt!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Eh, litt merkelig ja. Synes kanskje ikke det er så urimelig å dele på utgiftene da, julemat med tilbehør er dyrt, så hvis man har dårlig råd er det bare rett og riktig å dele utgiftene. Kanskje litt rart at dee skal lage maten? Mine foreldre og svigermor har alltid feiret jul til oss, og mamma pleide alltid før å gi meg noen kr (1000) for julematen. Det kom godt med. Nå har vi bedre råd, men mamma og pappa har alltid med akevitt, vin og juleblomster likevel. Det synes jeg er hyggelig av dem. Svigermor vil gjerne kjøpe ribba.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Hun trenger tilbakemeldiner på at sånt ikke er ok. Syns selv det er greit å bidra med noe når man inviteres på stor julefeiring....ikke minst fordi mange mennesker og bare en komfyr ofte er et problem, men verten har jo alltid den største jobben.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Hehe dette hørtes merkelig ut. Julen går jo som regel på "rundgang" å det er jo det samme som å spleise egentlig. Men selvfølgelig er det ikke noe gale i å spleie litt, men at hun kun skal stå for huset og dere resten er jo ikke å spleise..hadde hun komt til dere som var planen, så tipper jeg hun aldri hadde laget all maten og tatt med til dere hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå