Gå til innhold

Permisjon og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å overføre mer enn 10 dager ferie til 2011 hvis man har fødselspermisjon store deler av 2010 (permisjon fra januar til desember)? Eller må jeg "stoppe" permisjonen for å ta ut 15 dager ferie, slik at jeg ikke overfører mer enn 10 dager til 2011?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ut i ferie 16 desember i år og skal da ha 10 dager ferie i januar før permisjonen min begynner 12 januar. Jeg har fått beskjed om at man kan overføre 2 uker til året etter så det skal jeg gjøre men jeg skal bare ha de dagene før permisjonen begynner også resten i forbindelse med resten av ferien!! Kan du ikke høre med jobben din??

Skrevet

Hmm.. er det noen spesielle regler for hvor mye ferie man kan ta ut etter endt permisjon??

Jeg skal ta ut 7 uker (har ekstra ferie fra tidligere)

Er det ikkeopp til jobben????

Skrevet

ta ferie i permisjons tiden, så flytter du bare resten a permisjon til neste år. skal vi gjøre. jeg tar 5 uker ferie i sommer, så blir permisjon min flytta med 5 uker.

Skrevet

Ja du mener at du forlenger permisjonen din med ferieukene?

Det er det jeg gjør og, får på en måte 7 uker lenger permisjon!!

Herlig :) Da får vi utsatt bhgstart litt også!

Skrevet

Du har ikke mere enn 4 uker +1 lovfestet ferie eller 5 uker avt.festet. Hvis du har 7 uker hos AG så må i så fall de 2 siste ukene taes etter permisjon. NAV vil mest sannsynlig ikke godkjenne 7 uker ferie.

Til dere andre som lurer på om hvor mye du har krav på å overføre av ferie for neste år så er det 12 virkedager. 1 uke regnes med 6 virkedager. Mer er etter avt med AG, men i utgangspunktet "ikke lov". Men alle har krav på ulønnet permisjon intnil 1 år rett etter foreldrepemisjonen. Bare husk å søke senest 1 mnd i forveien.

Skrevet

Jeg har 5 uker + 1 uke som er overført fra året før.

Og siden jeg begynner på jobb igjen i januar 2011 har jeg bedt om å ta ut 1 ferieuka av 2011-ferien også!

Hvorfor skulle ikke det være lov?

Jeg tar jo ut ferien etter permisjonen min.

Skrevet

Jeg har tatt kontakt med NAV og fikk beskjed om at dette var helt lovlig!

Hva jeg gjør etter at permisjonen min er slutt er opptil meg og arbeidsgiver :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...