Gå til innhold

Babyer 10 mnd +, youghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere begynt med det? :) Og hvilken begynner dere med? Har prøvd jogolino sin youghurt, den likte hun godt.. Vanlig youghurt har vi og prøvd, men hun fikk diare av det! Hvilken vanlig youghurt er det greit å gi og hvor mye sånn i starten? Ga henne et halvt beger, men det var kanskje litt i meste laget for den lille magen hennes..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min fikk yoghurt fra han var 8 mnd, men da klikket helsesøster. Ingen kumelk i noen form før de er 12 mnd. Det gikk bra med mitt barn, men jeg handler visst mot alle anbefalinger.

Skrevet

Hæ? Trudde youghurt var greit fra 10 mnd alder, det står det i et sånt hefte fra helsestasjonen.. Men ren kumelk skal man visst vente med det til 12 mnd. Trodde jeg ihvertfall!

Skrevet

Det var det jeg trodde også, men dæven som jeg fikk høre det. Og legen støttet det. Det gikk nå godt da :)

Skrevet

Har begynt med yoghurt til min gutt som er 10 mnd, Begynte litt før 10 mnd faktisk. Han er kresen og småspist, og yoghurt såg han til å like når han fikk smake med meg. Så da begynte jeg bare å gi han. Stort sett kjøper jeg Tine lettyoghurt med blåbær, er den han ser ut til å like best. Har også prøvd Danomino, ikke egentlig yoghurt kanskje, men i samme kategori, og det likte han også. Så da får han det innimellom. Har komt dit at det er nesten samme hva han spiser, bare han spiser noe. Er uansett ikke store mengden, kanskje et halvt beger.

Vi fikk anbefaling av helsesøster om å gi Biola ved hard mage, og da var han bare 8 mnd. Det likte han også godt. Men var ikke store mengdene jeg turde å gi han.

Det er test av yoghurt i siste Foreldre & barn. Den testen finner du også her: http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article518315.ece

Skrevet

Sa hs at du skulle gi biola? Er jo ikke så mange år siden de frarådet barn under tre år å drikke biola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...