mamma til en prinsesse Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Vi har fått lapp i barnehagen og må bestemme om vår datter skal komme i julen eller ikke. Vi har ikke en A4 jobb der vi vet om vi må jobbe eller ikke. Har levert inn lapp som sier at det må føres opp at hun kommer, fordi vi ikke vet. I dag fikk vi beskjed om at barnehagen blir stengt dersom hun ikke kommer, men holder åpent om hun kommer. Vi måtte bestemme oss for hva det ble til. Syns dette er veldig vanskelig, da vi ikke kan planlegge frem i tid. Mest sannsynlig skal vi jobbe begge to, men dersom det blir en fridag eller to så vil vi jo selvfølgelig ha jentungen hjemme. Føler at vi må sette henne opp at hun kommer, og at hun da må gå i bhg selv om vi kanskje får fri. Vanskelig dette....
Rampongi Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Kan jo hende det er litt stas for jenta å ta en tur i barnehagen i mellomjula. Trenger vel kanskje ikke å være der hele dagen, om det er slik at dere har fri. Nå har ikke jeg unger som er gamle nok til å være i barnehagen enda, men jeg tenker som så at det kan være stas og herje og leke litt med vennene noen timer en dag eller to innimellom alle selskapelighetene.
alvamamma Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Rampongi, det er vel ikke så mange unger å leke med dersom bhg. holder åpet pga en unge? Hos meg hadde det sitti langt inne å holde bhg. åpen i romjula pga mitt barn og iallefall når det er muligheter for at dere har noe fri. Dere har ikke noe familie eller venner hun kan være hos hvis dere må jobbe da? Vet det er et problem rundt omkring at unger blir satt opp på slike dager, men ikke kommer likevel da foreldrene har fri. Så sitter det noen barnehagensatte der som også ønsket fri for å være sammen med sine barn, men som ikke fikk det pga de barna som var satt opp, men som ikke kom.. Nei, jeg hadde prøvd å finne andre muligheter altså..
mamma til en prinsesse Skrevet 17. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2009 Hun er ikke den eneste ungen som kommer. Det er 3 andre barn som kommer, 4 med min datter. I følge forskriftene så holdes barnehagen stengt hvis det er under 4 barn som kommer. Så det står og vipper på oss......
Gjest mphs Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Hoss oss er det stengt uansett så vi må finne på noe annet. Syns synd på de andre 3 foreldresettene som kanskje ikke klarer å finne barnevakt om bhg blir stengt.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Vær ærlige med de i barnehagen på at siden dere ikke vet når dere skal jobbe så må dere sette henne opp da dere ikke kan stå uten pass til henne om dere får fri. Men at om dere har fri så får hun veldig korte dager (f.eks 3-4 timer). Der er da en ærlig sak, og der er jo også tre andre foreldre/barn som trenger pass. Og med tanke på de ansatte som ei over her nevner ... de har det jo som de fleste andre arbeidstakere, og slik som jula faller i år har de 3 dager arbeid + 4 dager fri i juleuken og tre dager arbeid og fire dager fri uken etter (nyttårsuken) så de får jo godt med fri sammen med familiene de også ... (3 arbeidsdager og 8 dager fri mellom julaften og 3.nyttårsdag)
Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Om dere IKKE får fri ... skulle det stå i slutten av 2. linja ;-)
Odine! Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Siden dere ikke vet om dere får fri, så må dere nesten gå ut fra at dere må ha henne i barnehagen.
blåbæret Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Bare vær ærlig, det er det beste. De kan uansett ikke bli sure e.l hvis dere sier at dere setter henne på at hun kommer. men det er fryktelig kjedelig for de andre barna om flere tenker slik som dere. Jeg jobbet jula en gang, det var satt 10 barn som skulle komme og det kom en.. Selv er jeg bare veldig glad for at bhg. jeg nå jobber i har stengt i romjulen så jeg kan være hjemme og kose meg med barna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå