Gjest Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Næmeste nabo av bhg til gutten min, er en 18 år gammel autistisk pønker gutt. Han har en hund, 1,5 år gammel golden retriever. Denne hunden er stengt inne på et rom denne gutten ikke bruker, rommet er fullt av gammelt skrot, og jeg tror helle ikke det er lys på dette rommet. (har aldri sett det hvertfall når jeg leverer i mørket og jogger forbi på kvelden. Den bjeffer store deler av dagen, er sjelden utenfor dette rommet. (denne gutten oppholder seg i en annen del av leiligheten) Noen ganger kommer den opp i vinduet, som alltid står åpent, den er utrolig kosete, og higer etter oppmerksomhet. Jeg står og klør den og den legger hodet ned og lukker øynene. Snakket med en nabo idag, de har klaget til mattilsynet flere ganger, og hun vet at hunden er veldig understimulert. Jeg vil så gjerne hjelpe denne stakkars hunden.. Hva gjør man i en sånn situasjon, jeg orker ikke å overse ett dyr som har det bra. Hunden er også tynn.
Hikken Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Ta kontakt med mattilsynet! http://mattilsynet.no/dyrevern
Hikken Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Glemte å skrive ferdig jeg.. Hvis det er flere som ringer ang. samme hund MÅ de da gjøre noe.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Ja prøvde å ringe istad, men ingen svarte. Men kan jo sende en mail kanskje.
tante grusom master of law Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Kjempebra att du bry deg! Jeg skulle ønske at flere meldte fra om slikt! dyr fortjener bedre. Jeg håper at mattilsynet gjør noe med dette, men slike saker blir nok ikke prioritert.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Nei jeg vet, naboene har jo rapportert det flere ganger uten at det har blitt gjort noe... Grusomt at dyr ikke har mer rettigheter og muligheter. Jeg er ikke noe hundeperson, aldri hatt hund, men hadde samboer latt meg, tror jeg at jeg hadde adoptert den.... Får vondt i magen hver gang jeg leverer og henter sønnen min bhg.
Gemini7 Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Bra at du bryr deg!! Hva med å ringe Dyrebeskyttelsen eller Dyrevernet (er det noe som heter det lenger?). jeg vil tro at de ihvertfall er vant til slike henvendelser og vet hvor du bør ta kontakt, om det ikke er hos dem..
Gjest Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Ringte dyrebeskyttelsen, de tar jo kun inn katter til omplassering, og fikk bare en svarer med beskjed om å ringe mattilsynet, som da igjen tydeligvis ikke gjør noe som helst med sånne saker. Skal ringe mattilsynet i morgen, de har jo ikke åpent nå. Jeg merket at jeg må få gjort noe med dette...
Gjest Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Jeg har kontaktet mattilsynet i denne saken. De sa de skulle dra å kikke på det. Noen som har erfarng med mattilsynet, om de gjør noe i sånne saker, eller må mishandling være klart - altså fysisk mishandling. Det kan jo ikke jeg bevise, annet enn at hunden virket tynn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå