Caity<3 Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Jeg trodde ikke kommunene skulle tjene på at folk skulle ta svineinfluensa vaksinen, men her i sandnes måtte vi betale 150 kr for voksne og 100 for barn... Dette syns jeg er forkastelig da andre kommuner har det gratis for de under 16, og 50 kr for voksne. Hva måtte dere betale? Og hvor bor dere? Tenk at de tjener penger på at folk skal kunne holde seg friske. Og stakkars de stor familiene som kanskje ikke har råd til å la seg vaksinere. Vi hadde fint råd, men det er faktisk de som ikke har det. Utrolig provoserende dette her!
alvamamma Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Tror du virkelig kommunene tjener noe særlig på dette? Tenk på hva det koster å få dette gjennomført! Men synes at det burde vært en lik sats i alle kommuner da.. Jeg er gravid og fikk vaksine på helsestasjonen. Det var gratis.
Caity<3 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2009 Ja, jeg forstår at det koster for å få dette gjennomført. Men har ikke helt forståelse for at at noen kommuner tar betalt, mens andre ikke... her falt jeg i samme kategori som deg "gravide eller de med barn under 6mnd i husstanden" Vi tok den også på helse stasjonen men måtte betale 150 kr. Det er ikke de 150 kr som var problemet i seg selv, men jeg syns kommune skal følge det staten har gått ut med av info. Og som sagt, ikke alle familier har da råd til å la alle i hustanden vaksineres.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Har ikke tatt noen vaksine, men vet at det er 100 for store og 50 for de små. Må være svært store familier som ikke har råd til å få vaksiner da. De færreste er så mange at de må opp i tusenlappen (2 voksne og 7 barn om de hadde bodd der du bor, og 2 voksne med 16 barn om de bodde her). Hadde det vært tvang så kunne den gjerne vært gratis, men det er faktisk frivillig.
lego Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 JEg måtte betale 50 kr Skal muligens ta vaksina på ungene i morgen, tror den er gratis til de.
Peyton Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Vi måtte betale 150,-..både for barn og voksen og vi bor i Agder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå