mamarama og lille banan Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Sønnen min er syk for andre gang på 2 måneder med lignende symptomer. Han er forkjølet, med slimproduksjon. I forbindelse med måltider kaster han ofte opp rett etter han har spist eller i måltidet. Han har gjerne god matlyst til å begynne med, men så dabber det av, og ender kanskje med at han kaster opp. Han har tydelig ubehag (kvalm?) rett før han kaster opp. Han har ingen feber, og allmenntilstanden er noenlunde, han er litt slapp og sover litt mer. I tillegg fikk han (i følge legen) et udefinert utslett på kroppen denne gangen. CRP har vært normal begge ganger. Forrige gang han var slik endte det med at han fikk i seg så lite mat at han fikk et sjokk som følge av for lavt blodsukker. (Kroppstemp. nede i 35,5, svett og nærmest apatisk.) Han var syk i minst 2 uker, og gikk ned i vekt. Er det noen som kjenner igjen dette? Jeg kan ikke forstå at dette er vanlig??
husmus &2 Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Prøv heller å gi han most mat nå, det er nok pga slimet som gjør at det er ekkelt å svelge biter. Vi hadde det også sånn noen dager under sykdom. 6 mnds glass løste den biffen.
mamarama og lille banan Skrevet 17. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2009 Det rare er at det er brødskiver han holder på. Han holder ikke på 6 mnds. middagsglass.
2. April Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Jeg har vært hos legen med min 10 mnd gamle sønn for akkurat det samme i dag. Han har hatt astma symptomer tidligere og legen ga meg resept på Pulmicort, Albuterol (inhalasjonsmedisiner. Jeg bor ikke i Norge så jeg er ikke sikker på om navnene er de samme) og en kvalmestillende medisin som jeg ikke er helt sikker på hva heter. Sistnevne kan jeg gi dersom han kaster opp slik at han kan få i seg litt mat. I tillegg sa legen at vi skulle ligge unna melkeprodukter en stund siden dette øker slimproduksjonen og det mest sannsynlig er slimdannelse som forårsaker oppkast. Håper dere finner ut av det!
mamarama og lille banan Skrevet 17. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2009 Kan du skrive litt om symptomene hos din sønn?
2. April Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Han har tidligere tørrhostet mye i lange perioder, spesielt om natten. Dette ble/blir utløst av infeksjoner som forkjølelse etc. Barnelegen sendte ham til en lungespesialist og han mente at dette er det de kaller infeksjonsutløst astma. Nå gir de vel egentlig ikke denne diagnosen før barnet er ca to år gammelt, men vi ser jo hvilken vei det går. Vi har mye astma/allergi både på fars- og morssiden i familien. Oppkast kan forresten også være et astmasymptom. Lungespesialisten sa at ca 50% av babyer med slike symptomer blir astmatikere senere men at mange vokser det av seg når de blir større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå