Gå til innhold

Da er det min tur: Fostervann eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er sikkert lei av sånne innlegg, men...

Jeg har de siste par dagene vært veldig våt i trusa når jeg har våkna, og opplevd at noe har pipla nedover beinet i en liten dråpe eller to. Men ikke noe mer, ingen store mengder. Det er ikke urinlekkasje, og det lukter nesten ingenting og er fargeløst. Jeg har også normal utflod samtidig.

Jeg tenker at det er sikkert ikke annet en utflod, men på den annen side: Hva veit jeg? Jeg er førstegangs og har ikke peiling! Har lagt inn et bind nå, men har bare sånne kjempedigre lilla libress jeg kjøpte til renselsen. Det er umulig å merke noe særlig i det ennå, så veldig vått er det ikke her.

Hodet på tassen er forøvrig festa, så vidt jeg har fått beskjed om. Jeg er 39+1 i dag.

Er innmari kvalm, har masse korsryggsmerter av mensmurringstypen og er unormalt trøtt, veit ikke om det gir noen spor i gåten.

Hva sier dere? For lite til å bry seg og sikkert ingenting? Eller kan det være fosteervannslekkasje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og hør. Ikke ta noen sjanser nå som du er i mål hvert øyeblikk!!

Lykke til!

Skrevet

Takk takk. Og hører gjerne fra flere!

Skrevet

helt enig i at du bør ringe føden...

når hodet er festet så kan det jo bare piple og likevel være fostervann, og da bør jo fødselen settes i gang dersom den ikke starter av seg selv innen 2 døgn...

selv om bindet ikke kjennes vått ut så kikker de på det i mikroskop og finner ut om det er fostervannskrystaller der :o)

lykke til!

heldige deg som snart er i mål :o)

Skrevet

da vannet gikk på meg forrige gang jeg var gravid var det akkurat slik du beskriver. Ta deg en telefon til føden, er nok det beste. hodet på tvilling 1 hos meg var festet.

eneste jeg la merke til var at da jeg skulle på do dryppet det en dråpe på ringen på doen den var litt rosa i fargen. men det trenger ikke være farge på fostervannet.

Skrevet

Da har jeg hørt på dere kloke damene, og snakka med ei hyggelig dame på føden. Nå skal jeg ringe tilbake om et par timer og rapportere nærmere om konsistens og farge. Takk for gode råd!

Skrevet

Du må ha lykke til om fødselen er i gang :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...