Gå til innhold

"Venner" på facebook...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste har jo maange venner på facebook, sånn 200-300, gjerne flere. Jeg ser ikke helt vitsen med å ha gud og hvermann som "venn" der.

Synes det blir litt patetisk. virker som at det er om å gjøre å ha flest venner eller noe... Andre med samme oppfatning?

Jeg vil ikke ha folk som egentlig ikke bryr seg om meg på min liste, derfor har jeg bare nærmeste familie og venner der. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt man skal henge seg opp i..... Har du ikke noe bedre å ta deg til?

Skrevet

Har du ikke noe bedre å ta deg til enn å svare surt i tråder?

Skrevet

Jeg ser heller ikke poenget med flere hundre venner på Facebokk. Har av vist mange, og alle disse drittungene som driver og sender venneforespørsler er jeg skit lei.

Skrevet

Jeg tenkte det samme som deg før, hadde bare de nærmeste vennene og familie der.. Ville ikke ha masse masse bekjente og folk jeg bare hadde sett før..

Men det er litt kjedelig..

Jeg innrømmer at jeg dødsnysgjerrig på folk jeg kjenner og vet hvem er.. :P Er jo gøy å se fullt av fyllebilder, barn, hus, og hva dem driver med.. :P Legger ikke ut slike bilder selv, men liker å snoke på andre.. Haha.. Fatter ikke at folk har 200fyllebilder av seg selv, men igjen.. Morsomt for oss andre.. haha..

Skrevet

Teite tråder fortjener sure svar

Skrevet

Folk gjør forskjellig.

Er jo også en mulighet til knytte nye kontakter og evt. vennskap.

Syns dette er helt opp til hver enkelt.

Noen jeg kjenner har få på sin liste , mens andre har flere 100... Hva du gjør er ditt valg og hva andre gjør er deres valg

Skrevet

Legger ut bilder av oss og barna, har mye slekt og venner spredt i landet så syns det er greit.

Passer heller på hva slags bilder jeg legger ut (ikke barna nakne fra livet og ned , ikke fyll og fest og slik ting... )

Skrevet

jeg er ei av de som har 200 venner på facebook. Det er folk jeg hadde mye kontakt med før og endel som jeg har mye kontakt med nå. Min "regel" for å godkjenne folk på facebook er at jeg skal ha hatt ett godt forhold til dem eller at de fortsatt er nære venner. Eller så har jeg en stor familie også, og mange av de er på facebook.

Skrevet

jeg synes det er teit med folk som har opptill 3-400 folk.

synes det virker desperat.

som om det skulle være en konkuranse.

selv har jeg 100, snakker bare med 60 av de ca.

resten føler jeg at jeg MÅ legge til. typ familie, arbeidskollega..

de jeg synes det blir frekt å avvise

Skrevet

Genialt å ha gamle klasse kamerater på facebook da. Møter man dem på gata så føles det ikke ut som det er 100 år siden sist. Jeg har venner og bekjente fra hele verden og synes det er flott med facebook. De som er veldig veldig aktive, og som jeg snakker lite med, har jeg "skjult". Det er fordi det kjennes unaturlig å vite hver minste ting de tar seg til. Det er kjempemoro å se at gamle venner får barn, gifter seg etc. Ser ikke problemet i det hele tatt.

Skrevet

Når jeg leste innlegget ditt, så måtte jeg faktisk inn åsjekke hvor mange jeg har.

over 500, stod det. Av de 500 er ikke alle like aktive, så sånn sett er det jo JEG som følger med på de- og ikke omvendt :P

Respekterer at DU sier at DU ikke ser vitsen i å ha gud og hvermann på lista. For meg er ikke disse menneskene hvemsomhelst.

Dette er omgangsvenner, familie fra fjern og nær- du skjønner; når man har en "moderne" familie og nesten 30 søskenbarn og finner igjen tremenningene sine man husker fra man var liten- da gjør det at Facebook er GØY!!

Det er klassekamerater tilbake fra barneskole og barnehage. Til og med vår gamle kommunale barnehage har fått sin egen fanklubb.

Det er klassekamerater og ungdomsforelskelser, det er fra videregående, BI og Høgskolen..

Folk man til tider har hatt veldig mye med å gjøre i de periodene man var DA i livet. Nå er det kollegaer og venner man har i nyere tid, og noen av oss sitter i noen styrer og stell- og dette er et moderne medie som blir brukt mer og mer til å skape nettverk.

Mulig jeg er mer utadvendt enn deg. Mulig jeg er mer naiv.

Men å informere på en anonym nettside om at DU ikke vil ha gud og hvermann, og deretter kritisere de som har flere venner enn deg på Facebook forteller meg bare at du kanskje er litt misunnelig på de med stort nettverk?

For mine som sagt- er mange- men de er neimen meg ikke Gud og Hvermann... Og jeg kan fortelle deg en historie om hver av de- det kan jeg ikke engang med glimt i øyet om det skulle omhandlet mine foreldre..

Så; min moral er; Mind Your Own Business

Skrevet

Helt enig med Nunne. Det er vel som regel sånn at de med mange venner på FB har reist mer, studert og generelt sett er mer sosiale og har større nettverk. Jeg har venninner som har over 900 på facebook og disse jentene er utrolig utadvente, har masse venner og lever spennende liv. Dessuten er det litt befriende med folk som ikke tar seg og sitt så utrolig høytidelig. Det er litt typisk Norsk det der tror jeg. Å verne veldig om seg og sitt. Uansett så er det jo bare klattelig av deg å kritisere andres vennegruppe på facebook. Det får vel være opp til en hver det? Du hygge deg med søsken og bestevenninner på Facebook Hi, så får vi andre lov å holde kontakten med gamle bekjente fra inn- og utland.

Skrevet

Der minte du meg på noe- min venninne fra internat tiden flyttet til Australia. En annen til Spania, og noen har reist mye i verden. Disse er jo på FB og oppdaterer oss med bilder av hvordan det ser ut utenfor regn/snø- Norge, hvordan det går med de osv..

Dette hadde jeg jo gått "glipp" av om det ikke var for Facebook!

Vil mye heller styre meg for de med tilsynelatende snevre liv:

- idag har jeg en hemmelighet

-ååååå nå er jeg spent nå

-formen suger ( dag nr 7)

- kvalm, vondt i hodet..

- jeg baker,

-jeg leser Snorres Kongesaga på nynorsk

- jeg skal først til frisøren, så¨i møte med Innovasjon Norge for så å rekke foreldremøte og samtale i kveld.. ÅÅååå så godt det skal blir med en langweekend i Roma....

disse er jeg mer lei-.. Og selvsagt oppdaterte med mobiltelefon eller Iphone

he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...