Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Har begynt å planlegge julen, og trenger litt inspirasjon til hvilke kaker jeg skal lage. Kransekake og kakemenn er "bankers" Tenkte jeg skulle prøve meg på krumkaker i år hvis jeg får låne et krumkakejern.. men hva eller skal dere bake til jul. Delfiakake og marsipankake er også fast, så jeg tenker mer på småkaker...
mamma til twins Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Liker ikke julekaker, så her blir det sikkert kun pepperkaker/kakemenn for ungenes del. Lager heller en god kake eller deilige desserter. Serverer heller godis i en skål fremfor tørre julekaker. :-)
VåreSøteSmå Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Pepperkaker Kakemenn Peppernøtter Kokosmakroner (med og uten sjokoladeypp) Smultringer Serinakaker Sirupsnitter Krumkaker Risboller Berlinerkranser Håper å få bakt alt i år og,elsker å bake.Godt å ha litt i bokser fram mot jul.Og så kos for de små og være med å hjelpe og
chr!st!n@ Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Her blir det mandelmakroner :D nam nam
FrøkenSprøken Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Sjokoladeboller/risboller Sjakkruter Pikekyss Pepperkaker (for guttungens del. Det ER jo ikke godt...) Fløtekarameller I tillegg til delfiakake. Det hører med. Er ikke så veldig glad i de typiske julekakene, egentlig. Men vi pleier å ha hjemmelaget sildesalat, sursild, tomatsild, ribberull, sylterull, lammelår m.m. Alle i familien lager mye av noe, og så deler vi. Jeg skal vel lage sildesalat. Og eventuelt sursild. Også masse hjemmebakte rundstykker, brød og vørterbrød:) Jul er deilig!
Helverine Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Pepperkaker, kransekakestenger, berlinerkranser, brune pinner, kakemenn, sirupsnipper, tykklefse, kokosmakroner, Sarah Bernard, kokosboller, krumkaker
M@msen Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 jeg baker alltid kokosmakroner kakemenn pepperkaker berlinerkranser "brune pinner" "sjokotopper" Krumkaker 'så 7 slag her i huset:) har så lyst til å lære å lage sarah berhard(vet ikke åssen det staves...) De er sååååå gode:)
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Smultringer må i hus! Kjøpte en kjekk smultringbaker på nille (ca 100 kr) da er det bare å ha røra i beholderen å kleme ut smultringene i gryta. Baksten er gjort på 1 time og lite oppvask. Smaker like godt som smultringene i smultringbua om ikke bedre! Lykke til med baksten
MammaTilNydeligsteA Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Vi må ha: Brune pinner (namnam) Risboller Pepperkaker (for barna) Bringerbærkyss (lyse småkaker med syltetøy i midten) Ellers får jeg krumkaker av mamma hvert år:)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Jeg har lagt kakemenn, vepsebol og kokosmakroner, skal også lage pepperkaker. Lager som regen ikke mer enn 4 sorter, det skal jo spises også. Lager det alltid klart til desember, slik at det forhåpentligvis kan bli tomt ila februar......hehe. Tar som regel kakene frem hvis det kommer besøk eller gubben går og gumler det i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå