Gå til innhold

Størrelse på amme-bh ifht "normal" bh strs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringi hvilken størrelse man bør kjøpe inn ifht hva man sitter med til vanlig???

Jeg har en c-d til vanlig.... Blr jeg ta kjøpe D, eller kanskje E (uæææ) i ammebh?? Har ikke ammet før, så vet liksom ikke hvor mye det er vanlig å gå opp ifht vanlig størrelse... 1 eller 2.. eller ja ... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker vanligvis ca 80-85 B, men ammebh har jeg nå kjøpt 90C - akkurat mens jeg skriver dette så har jeg melkespreng (dag 3 er moro hehe), så nå er det såvidt dette holder, hehe...men regner med det skal bli bra nok etterpå.

et råd: polstrete/spilete ammebher er pene men eldig upraktiske! :)

Skrevet

jeg bruker 70 E til vanlig, men har måtte gå til innkjøp av et par str i løpet av graviditeten..inntil for en uke siden så passet 75 F, men har nå måttet kjøpe et par i 80E (altså to str opp i omkrets og to opp i cup)

håper da inderlig at disse passer første tiden med amming også og at 75 F passer når melken stabiliserer seg...

er ikke bare festlig med gigapupper på en kropp som til vanlig veier 60 kg!

Huff!

Skrevet

Jeg måtte også ha litt større rundt. Og en kopp opp. Men det kommer jo veldig an på hvor mye brystene dine har vokst da.

Skrevet

Det er så forskjellig, så ikke kjøp dyre ammebh-er før babyen er en uke eller to.

Jeg brukte 75C før jeg ble gravid med førstemann, og på det største så måtte jeg ha 75J!! (tror du det så smart ut eller?) Jeg regner nesten med at de blir enda større denne gang, for nå er utgangspunktet 70H...

Jeg ville kjøpt en enkel BH som du regner med blir for stor, du skal jo ha plass til ammeinnlegg også, og så heller kjøpe gode BH'er når melken er stabilisert.

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har gått fra str 75D til 75/80 F, men begynner å bli trangt, det også. Kommer jo til å se helt tåpelig ut, og kronisk uanstendig, når disse greiene fylles opp...!

Har kjøpt noen billige, ganske myke, elastiske ammebher på H&M (2pack med en grå og en svart) som er ca en størrelse for store nå, til å ha på sykehuset, så kjøper jeg heller inn litt flere og i litt bedre kvalitet når størrelsen stabiliserer seg litt. Tenker at den førte uken eller så skal de stort sett bare holde ammeinnlegg på plass uansett

Skrevet

Har gått opp fra 70/75 b (a gikk og greit an) til 80 c, tenkte jeg skulle kjøpe et par fra h&m en str større iallefall. Skal jo ammeinnlegg også, så regner jeg med de vokser enda litt til. Vanskelig :)

Er vel kanskje bedre å handle etter fødsel, og bare ha et par billige klar.

Skrevet

Jeg kjøpte ny ammeBH i dag og fikk litt sjokk. Bruker 80b til vanlig og i dag endte jeg opp mef 80f, har 8 uker igjen til termin og dette er mitt 3.barn.....

Jeg gikk på spesialbutikk for jeg synes det er helt pyton å prøve bh, kjøpte første bh`n for den satt som et skudd :-)

Skrevet

Vent og se. Kjøp ev. en eller to billige som har samme størrels rund som du bruker nå og en cup større så du får plass til ammeinnlegg og ev. ullinnlegg.

Jeg er 70G når jeg ikke er gravid. På slutten av graviditet må jeg opp til 75G for magen fyller ut helt øverst. Etter fødselen har jeg vært tilbake på 70G igjen.

Skrevet

Jeg kjøpte ny ammeBH i dag og fikk litt sjokk. Bruker 80b til vanlig og i dag endte jeg opp mef 80f, har 8 uker igjen til termin og dette er mitt 3.barn.....

Jeg gikk på spesialbutikk for jeg synes det er helt pyton å prøve bh, kjøpte første bh`n for den satt som et skudd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...