Gå til innhold

Rimelig øretermometer


thankful

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter et rimelig og bra øretermometer.

MÅ det koste oppunder 500,- slik som de jeg finner hos Elkjøp? Jeg ble litt overrasket over prisen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville heller kjøpt ett vanlig, som du for eksempel kan bruke under armen og den lille i baken, gjerne med sånn plasthylser på (fås kjøpt på apoteket), grunnen er at de i øret er SVÆRT lite pålitelige, dette har jeg erfart ved flere års arbeid i bhg. de man bruker i øret har en tendens til å vise for lav temperatur i forhold til hva som er den virkelige temperaturen, ofte med flere grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest riktige er å måle i baken ja, det måler absolutt nærmest det riktige, dette gjelder både voksne og barn. Kan være forskjell på rundt 2 grader. Sykepleierstudent her ja, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale øretermometer. Er lege og stoler ikke på øretermometre, har sammenlignet øretemp og rectal temp på flere pasienter og det er ofte store forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ok. Kanskje vi satser på et vanlig termometer, da. Jeg hadde fått inntrykk at de til å måle i ørene med skulle være så bra, men det enkle er ofte det beste. Noen spesiell type/merke som anbefales?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at et øretermometer ikke er like bra som et du stikker i stjerten. men vi har en to-åring som må holdes fast av to voksne hvis vi skal få målt tempen, og da blir ikke tempen riktig heller fordi de skriker seg varm.. vi kommer til å kjøpe et øre termometer slik at vi har muligheten til å følge temperatuern når han er syk. Det er jo også øretemp de bruker både på legekontoret, legevakta og sykehuset. Hvis de var så unøyaktig som dere påstår så er det jo rart at de gidder å bruke dem der.

 

Den mest nøyaktige temp får du nok i rompa, men når det ikke går så er nok en temp i øret å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de øretemp som de bruker hos legen er andre øretemp enn dem vi kan få tak i. de øretemp som de har på apotek eller andre steder som vi vanlige kan få tak i er sterkt kritisert av leger, spes no i svineinfluensa tiden, kjipt om barnet har 40 i feber og du måler 38 med øretemp og er fornøyd med det. er ikke så vanskelig å avlede ett barn slik at man får tatt tempen i stumpen, dette vet jeg etter mange års erfaring i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apotek1 hvor jeg jobber har vi øretermometer til 299, men jeg anbefaler alle å kjøpe et vanlig termometer. Øretermometeret er etter min oppfatning ustabilt og indikerer kun om man har feber eller ikke, antall grader kan man ikke stole på. Dessuten må man være dyktig for å få målt av riktig med teknikk og slikt. Så etter min mening skulle disse vært tatt ut av varesortimentet...:) Kjøp med beskyttelseshetter til et vanlig et, disse er innsatt med et glatt middel som gjør det litt mer behagelig å måle samtidig som man beskytter termometeret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... Skulle du allikevel bestemme deg for øreterm, så test det ut på forhånd. Sjekk hva det viser på en frisk person for å se om det ligger under på gradene, så vet du til det skal brukes på en febersyk person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På Expert får du Braun øretermometer til 399,-

Har selv kjøpt dette, så får jeg heller kjøpe et vanlig i tillegg om jeg føler meg usikker på det - de vanlige er jo veldig rimelige uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...