Gå til innhold

Et spørsmål til dere mødre med små bryster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på noe. Jeg er gravid i uke 33. Har ikke kjøpt amme bh enda. Mine bryster har ikke vokst noe. Jeg har alltid brukt str 75A. Var på amme kurs for noen uker sida, jordmor sa at det er bare å kjøpe amme bh nå fordi brystene skal ikke vokse mer. Men er det sant? Vokser det ikke litt etter fødselen. Håper dere kan hjelpe meg.

Gratulerer med babyene!

Mvh

Rosita

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å vente til etter fødselen. Brystene vil vokse, skjønner ikke at en JM kan si at de ikke vil bli større når melka kommer?

Jeg kjøpte èn før fødselen sånn at jeg hadde iallefall en med meg på føden. Den kjøpte jeg et nummer større enn det jeg brukte til vanlig og i et sånt litt strechy stoff. (H&M)

Etter fødselen kjøpte jeg andre, og disse ble i enda en større størrelse enn den jeg kjøpte før fødselen.

Skrevet

Ville ventet - men kanskje kjøpe en billig en på Sparkjøp eller H&M. Men kjøp i alle fall en str. større enn du bruker. Melk tar plass. :) Det er IKKE sant at de ikke vokser etter fødsel.

Skrevet

For noe tull!

Jeg brukter 75A til vanlig. Brystene mine vokste ikke en eneste millimeter i løpet av svangerskapet, men når melken kom for fullt, 2-3 dager etter fødsel hadde jeg KANON pupper! Men så gikk de tilbake igjen ca 3 mnd etter fødsel. Nå fullammer jeg enda, baby er straks 8 mnd og nå passer jeg 75B helt perfekt.

Skrevet

glemte å legge til at fra melken kom til ca 3 mnd måtte jeg bruke 80C. hilsen anonym 22:36

Skrevet

jeg har selv gått opp 3 str, gutten min er nå 2,5mnd... så ville nok ventet;) Evt kjøpe en ammesinglet eller ammebh uten spiler... de er greie å sove med også om natta, jeg selv må ha noe som holder ammeinnleggene på plass, renner hele natten:(

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig dette med ammebh! I begynnelsen var brystene konstant sprengte, og jeg måtte ha stor str.! Nå etter ett år med amming, er brystene sprengte på morgen, så slappe, sprengt igjen når det nærmer seg barnehageslutt for lille, så slapp igjen etter amming, så litt sprengt igjen før kveldsamminga. Konklusjon, brystene forandrer størrelse gjennom dagen, timene etter amming er bh`en altså altfor stor.

Jeg bruker vanligvis 70B, og har stort sett kun brukt ammesinglett fra H&M i str. S + ullinnlegg. Synes det funker veldig bra. (Sover også i de.) Er ikke avhengig av skikkelig støtte siden jeg i utgangspunktet ikke har så store bryst. Dessuten slipper du å blotte magen. Har et par ammebh, men disse er nesten ikke brukt.

Skrevet

Joda, de blir som regel større når melka kommer! Det er dessuten lurt å kjøpe de større fordi de fleste synes det er praktisk å ha ammeinnlegg i (så man slipper å få våte, synelige flekker...) og det tar jo en del plass. Jeg var veldig redd for brystbetennelse og fødte i februar, så jeg gikk en stund med engangsinnlegg innerst og ullinnlegg utenfor det igjen... Da måtte jeg opp noen størrelser (hehe, det var ikke for å prøve å jukse meg til noen større strl men jeg holdt på å få betennelse ofte i begynnelsen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...