Gjest Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Har termin i februar - og lurer på hvor nødvendig det er med ulltøy til den nyfødte? tenker på bodyer/strømpebukser. Hvor mange av dere har kjøpt inn/brukt dette på deres nyfødte? Kan ikke huske at jeg brukte det på min første...
Bromelia Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Har sommerbarn fra før, så jeg er også usikker. Men jeg har kjøpt en body og en strømpebukse i ull. Har tenkt til å ha det til hjemreisen. Men ellers har jeg bare bomull. Er redd for at det skal være veldig kaldt når vi skal hjem... Har også funnet en liten ullue.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Jeg må si jeg er en skikkelig tilhenger av ull til barn. Det puster og blir ikke klamt. Jeg ville anbefalt deg å bruke dette i februar, ja. Helt geniale klær som gir mor god samvittghet å ta på, for barna er stort sett alltid godt tempererte da.
pjokkemamma*07+10* Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Hei, jeg får januarbarn denne gangen(sist var det april), og jeg har funnet ut at jeg bare hadde bomull i nyfødtklær liggende fra forrigemann. Så jeg har kjøpt litt på Nøstebarn nå - en body og strømpebukse og sparkebuske i 56, og en til body i 62. Også ullpysj. Hentesett og luer/sokker etc hadde jeg. Så får jeg kjøpe mer etterhvert hvis jeg ser det blir for lite tenker jeg. Men hvis du føder i slutten av februar f.eks trenger du jo sikkert ikke så mye.
Trebarnsmamma2010 Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk førstemann i januar, og brukte veldig mye ullbody. Strømpebukser varierte en del mellom bomull og ull, mest fordi di ikke hadde ullstrømpebukser med føtter på HM.
Mamasan*i*januar Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg venter i januar og har begynt å kjøpe inn ullklær til junior. Først og fremst fordi ull hjelper barna å holde jevn temperatur, ikke minst også hvis de blir fuktige, og det er jo ekstra viktig om natten. Jeg kjøper en del basisklær på Nøstebarn i 70%ull og 30% silke, de er mykere enn ren ull, og klærne er tøyelige og romslige, så de skal visstnok kunne brukes en stund også.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Tusen takk for svar:) Er i utgangspunktet tilhenger av ull, jeg og. Men tenkte på den sarte nyfødthuden, samt at vi sjelden er mye ute i den første tiden. Men blir vel til at jeg handler inn noe, og så får jeg heller suplere litt om han liker å ha det på.
VåreSøteSmå Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Kjøpte det sist og skal kjøpe no og.Begge vinterbarn.Ikke alle de små liker ull,men er bare å prøve seg fram.Godt å ha litt ull når det er så kaldt ute
sofimone Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 jeg har kjøpt inn ulltøy til babyen denne gang, jeg hadde termin i går. forrige gang fødte jeg i april, så da hadde jeg ingenting i ull. nå har jeg tenkt å bruke bare ull på babyen, og vente med å bruke bommulstøy til våren. men så er det ganske kaldt her vi bor da. hvis du er usikker på om babyen kommer til å tåle ull, så kan du jo heller kjøpe babytøy i bambus. det skal hu noenlunde de samme egenskapene som ull, det er ihvertfall et godt alternativ til superundertøy. jeg så det på trumf sine sider tidligere i dag, men det er flere som selger bambustøy på nettet.
sofimone Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 http://www.flust.no/klaer-og-sko/barn/nattoey/camisa-bambus-pysj-med-fot/ her fant jeg link til det bambustøyet jeg tenkte på. de har bodyer også
MillaCamilla Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Hei Jeg venter også i februar og har egentlig tenkt å bruke mest mulig ull den første tiden og minst mulig bomull så fremt babyen ikke har noen lumske eksemformer. Har skaffet 2 bodyer i ull og en i ull/bomull, sparkebukse, heldress, flere luer og en strømpebukse. I tillegg har min mor strikket noen bodyer blant annet i silke/ull. Tror jeg begynner å ha nok nå, skal bare supplere med en nattpysjamas.
Yo&La+spire Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 Eg har termin i april, og kommer til å bruke ull den første tiden iallefall:) Ull er jo supert året rundt! Strikker selv da, for det meste i alpakka/merino type tynn ull, og bodyer osv i silkeull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå