Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i februar - og lurer på hvor nødvendig det er med ulltøy til den nyfødte? tenker på bodyer/strømpebukser.

Hvor mange av dere har kjøpt inn/brukt dette på deres nyfødte?

Kan ikke huske at jeg brukte det på min første...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sommerbarn fra før, så jeg er også usikker. Men jeg har kjøpt en body og en strømpebukse i ull. Har tenkt til å ha det til hjemreisen. Men ellers har jeg bare bomull. Er redd for at det skal være veldig kaldt når vi skal hjem... Har også funnet en liten ullue.

Skrevet

Jeg må si jeg er en skikkelig tilhenger av ull til barn. Det puster og blir ikke klamt. Jeg ville anbefalt deg å bruke dette i februar, ja. Helt geniale klær som gir mor god samvittghet å ta på, for barna er stort sett alltid godt tempererte da. :)

Skrevet

Hei, jeg får januarbarn denne gangen(sist var det april), og jeg har funnet ut at jeg bare hadde bomull i nyfødtklær liggende fra forrigemann. Så jeg har kjøpt litt på Nøstebarn nå - en body og strømpebukse og sparkebuske i 56, og en til body i 62. Også ullpysj. Hentesett og luer/sokker etc hadde jeg. Så får jeg kjøpe mer etterhvert hvis jeg ser det blir for lite tenker jeg. Men hvis du føder i slutten av februar f.eks trenger du jo sikkert ikke så mye.

Skrevet

Jeg fikk førstemann i januar, og brukte veldig mye ullbody. Strømpebukser varierte en del mellom bomull og ull, mest fordi di ikke hadde ullstrømpebukser med føtter på HM.

Skrevet

Jeg venter i januar og har begynt å kjøpe inn ullklær til junior. Først og fremst fordi ull hjelper barna å holde jevn temperatur, ikke minst også hvis de blir fuktige, og det er jo ekstra viktig om natten. Jeg kjøper en del basisklær på Nøstebarn i 70%ull og 30% silke, de er mykere enn ren ull, og klærne er tøyelige og romslige, så de skal visstnok kunne brukes en stund også. :)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Er i utgangspunktet tilhenger av ull, jeg og. Men tenkte på den sarte nyfødthuden, samt at vi sjelden er mye ute i den første tiden. Men blir vel til at jeg handler inn noe, og så får jeg heller suplere litt om han liker å ha det på.

Skrevet

Kjøpte det sist og skal kjøpe no og.Begge vinterbarn.Ikke alle de små liker ull,men er bare å prøve seg fram.Godt å ha litt ull når det er så kaldt ute :)

Skrevet

jeg har kjøpt inn ulltøy til babyen denne gang, jeg hadde termin i går.

forrige gang fødte jeg i april, så da hadde jeg ingenting i ull.

nå har jeg tenkt å bruke bare ull på babyen, og vente med å bruke bommulstøy til våren. men så er det ganske kaldt her vi bor da.

hvis du er usikker på om babyen kommer til å tåle ull, så kan du jo heller kjøpe babytøy i bambus. det skal hu noenlunde de samme egenskapene som ull, det er ihvertfall et godt alternativ til superundertøy.

jeg så det på trumf sine sider tidligere i dag, men det er flere som selger bambustøy på nettet.

Skrevet

Hei

Jeg venter også i februar og har egentlig tenkt å bruke mest mulig ull den første tiden og minst mulig bomull så fremt babyen ikke har noen lumske eksemformer. Har skaffet 2 bodyer i ull og en i ull/bomull, sparkebukse, heldress, flere luer og en strømpebukse. I tillegg har min mor strikket noen bodyer blant annet i silke/ull. Tror jeg begynner å ha nok nå, skal bare supplere med en nattpysjamas.

Skrevet

Eg har termin i april, og kommer til å bruke ull den første tiden iallefall:) Ull er jo supert året rundt! Strikker selv da, for det meste i alpakka/merino type tynn ull, og bodyer osv i silkeull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...