Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Da begynner det å gå mot eggløsningstider! Er virkelig spent denne gang. Både jeg og min samboer kommer til å være hjemme alle disse sikre dager, så vi MÅ få det til å klaffe! Kunne ikke finne en tråd for oss i uke 49, så starter like så godt en selv! Er i min 10.pp. Har lyst å greie det før det har gått 1 år. Denne gang har jeg kjøpt inn grapefruktjuice. Får prøve noe nytt! Unsafe sex, klem fra
BettyBoob Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 iflg elkalk. hadde jeg El i går, men jeg stoler ikke på det Hatt oss en del i helgen, og fortsetter bare - for forrige gang ble jeg gravid 2-3 dager før ikm 2pp her, så er "nybegynnere" Masse lykke til denne gangen perle79
optikerstudent88 Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Nå er det EL tid ja, så må pendle frem og tilbake fra skolen hver dag, greit å være sikker men det er tiiidlig å stå opp 5:45 ... Alt for at det skal klaffe hehe. Er i 2 pp her, og har en veldig god følelse for denne pp-en, så vi får alle håpe på et augustbarn Lykke til !
Indigo 08-10-13 Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Hei:) Har el sånn ca. på lørdag, og jeg som har arbeidshelg! Ugunstig arbeidstid, drar på jobb når lillegutt legger seg, og kommer hjem utpå natten. Kan jo ikke ha oss når lille er våken, og uaktuelt å vekke mannen kl. 0430 på natta, dessuten så trøtt og sliten selv da. Så må tenke ut en lur plan, kan jo ikke misse el pga dette lille dilemmaet;) Tør heller ikke satse på at det holder med sex to dager før, altså torsdag... Nei, her må det helgarderes:) Alle gode ting er 4(pp) tenker jeg!! Lykke til alle sammen!!!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2009 Takk for det MortilSeb06! Trenger lykkeønskninger som bare det! Nå har vi bestemt oss for å ha sex annenhver dag, men er redd for at det ikke skal være nok. Fikk en halvveis positiv EL-test i dag, litt usikker på om den er på vei. Får bare kjøre på i kveld! Høne_pøne4: du får ha masse sex de dagene før EL så skal du se at det ligger noen sædceller der når egget kommer! PANG, så er du befruktet! Alle gode ting er 10 får vel jeg si!
nurseelisa Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Hei! Så kjekt at du opprettet en skravletråd for oss med IKM i uke 49... Spennende å følge med hverandre... Jeg har IKM 2. des... Her i huset har vi sex annenhverdag. Jeg er i 1 pp. og tester for harde livet med EL-tester, bare negative så langt:-( Er blitt veldig raskt gravid to ganger tideligere, og satser på at det går like kjapt denne gangen også Er dere andre på jakt etter eggløsning v.hj. av tester, el-slim o.l.?? Lykke til alle sammen:-)))) Klem
Bringebærmamma 160611 Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Hallo jenter Trodde IKM skulle blir i uke 48, men el har latt vente på seg, og derfor kommer jeg inn her. Har hatt el.slim siden forrige onsdag, og el.vondt søndag og i dag. Litt usikker på el denne måneden. Har spist store mengder ibux i forbindelse med tanntrekking. Ibux kan jo skape trøbbel for el. Har ikke opplevd tidligere å gå så lenge med tegn for at el er i anmarsj uten at det skjer noe. Jeg temper, så jeg vet når el er overstått. Krysser fingre for at kroppen klarer å "legge et egg" i løpet av dagen eller i morgen. ,-)
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2009 Kan Ibux skape problemer for EL?? Har vel hørt noe ang. Ibux ved graviditet, men visste ikke dette. Greit å vite! Nå er det bare et par timer til så er mannen hjemme! Gleder meg hehe! Temper jeg også. Synes det er godt å vite at når tempen er høy, så er EL over. Da trenger man ikke å "stresse" lenger.. Har virkelig troen denne gang. Vi SKAL greie det.
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 hei hei:-) jeg også hører til her:-) er i 7pp her i gården,og nå har jeg bestemt meg for å kose meg bare når vi vil..er i en periode at jeg er lei,og da blir det kos kun når vi ønsker det,og ikke etter dager og tid for EL. det skjer,når det skjer:-))
Tingenes Herre Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Jeg melder meg inn her jeg også! IKM 30.november. Min første pp, og jeg har sommerfugler i magen allerede! Ingen barn fra før, så jeg er vel litt naiv. Her er EL allerede overstått, hadde blødning rett før den denne gangen, deretter mye slim med blod i i helgen og frem til i går. Jeg hverken temper eller bruker EL-test, men jeg er helt sikker på når EL er, pga slim og smerter. Vi satser på sex annenhver dag fra mens-slutt her i huset. Min kjære sambo har brukt så mye energi på å unngå å gjøre noen gravid hittil i sitt liv, at han er sikker på at jeg blir på tjukka med en gang! Ikke noe i veien med selvtilliten der i gården, ihvertfall! Lykke til, jenter. Tiden kommer til å gå sakte frem til IKM...
Bringebærmamma 160611 Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Heisann I følge pakningsvedlegget på ibux så kan man lese at: Man skal være forsiktig med bruk av ibux om man planlegger å bli gravid, da ibux kan gjøre at det blir vanskeligere å bli gravid. Om man er blitt gravid, skal man i følge pakningsvedlegget ikke ta ibux om man er kommet lengre enn 6 mnd i svangerskapet. Her er ingen el "observert" ennå :-( Jeg er 3 dager på "overtid" i forhold til forventet el. Vanligvis er syklusene min "helt etter klokka", så begynner å bli noe utolmodig. Vet jo at ibuxen kan ha klussa ting til, men håper jo i det lengste at den ikke har gjort det! For ca et år siden hadde jeg influensa, da spiste jeg også ibux. Da kom tante 5 dager for seint. Jeg regnet med da at ibuxspising hadde utsatt el med 5 dager i forhold til normal. Så har et håp ennå om at el kan komme i løpet av en 2-3 dager. Krysse krysse fingre!! Fram til el blir påvist får vi bare ha sex annahver dag, er jo litt moro det og da ;-)
BettyBoob Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 hjelpes, jeg har nå begynt å undersøke utfloden min! trodde aldri i livet at den skulle være interessant, haha!! Men etter å ha tittet på www.pernille.info så er den plutselig det! Flyr inn på do på jobben til stadighet Jeg aner ikke når EL er, har sykluser som varierer fra 29-32 dager, gjennomsnittlig 30, og iflg el.kalk hadde jeg da EL den 16 - så det har da blitt litt sex! Grunnen til at jeg nå studerer trusa mi (herregud) er fordi jeg med forrigemann ble (uplanlagt) gravid et par dager før ikm - så det kan jo hende at jeg har en veldig merkelig syklus. Uansett, nå blir det vel symptomjakt frem mot ikm den 2 des. Hjelpes
Indigo 08-10-13 Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Ikveld starter jeg oppkjøringen fram mot el. Mannen er uvitende ute og henter pizza, mens jeg har åpnet ei flaske vin og tent stearinlys;) Noen dagers innsats, og forhåpentligvis er det en liten spire i anmarsj innen lørdag:) Tror i alle fall el er på lørdagen, kan virke sånn iforhold til utflod som kom iløpet av dagen, ser mistenkelig ut som elslim. Ja, kjenner meg igjen MortilSeb. Hadde heller aldri trodd at utfloden kunne være interessant;)
Plutselig_gravid Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Hei Joiner dere jeg også. Hadde MA/SA 1. november (8 uker) Så da regner jeg min IKM for 1.desember, selv om det egentlig er veldig usikkert. Har hadde veldig lange sykluser (35-40 dager) de siste mnd. Jeg tror det er fordi jeg ammer. Har hatt EL tidligere enn normalt etter to andre aborter så satser på at det samme skjer nå Tror kanskje jeg hadde EL i helgen, og i dag hadde jeg noen sekunder med stikkinger (skikkelig vondt) på høyre eggstokk/eggleder. Det kom i tak og var over etter ca. 5 min. Etterpå ble jeg skikkelig øm i livmoren. Men ubehagelig, ikke vondt. Et slags trykk på en måte. Noen som har opplevd det før forresten? Kanskje det var eggløsningen? hehe, alt man lurer på. Jeg har to barn fra før (begge uplanlagte), men aldri prøvd å bli gravid før. Så dette er veldig nytt og spennende (og kanskje etter hvert frustrerende) for meg
optikerstudent88 Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Her er det EL i dag eller morgen, så nå er insatsen halveis gjort Resten i morgen ! Krysser fortsatt for oss alle , augustbarn here we come..forhåpentligvis
Bringebærmamma 160611 Skrevet 19. november 2009 #16 Skrevet 19. november 2009 Tempmåling i dag morges kunne avsløre at el er nylig overstått - hurra! ;-) El kom 4 dager forsinket (som jeg regner med er pga av ibux). Hadde sex mandag og onsdag. Det burde være opptimalt for en befruktning. Så nå er det bare å håpe på at egget holder seg fast inni der ;-)
Susanette :) Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 Hei alle sammen! Henger meg med her jeg også! Hadde EL i går og har 24 dagers syklus.. Så onsdag i uke 49 blir en meget spennende dag!!! Forrige måned var en evig testemåned!! Håper at det roer seg litt denne gangen Men Gud så spennende det er å gå å vente på tanta!!! Ønsker alle her hell og lykke!!!!!!!!!!!!! gleder meg til oppdateringer! Er det noen som vet hva man kan kikke etter før IKM som kan indikere en graviditet?
nurseelisa Skrevet 19. november 2009 #18 Skrevet 19. november 2009 Jippi:-) Endelig fikk jeg positiv EL-test:-) Har testet siden dag 9, og er idag på dag 14... Begynnte å bli ganske matt av hele testene, men endelig ble den da positiv idag, så da blir det kos ikveld:-))) Klem;-)
Susanette :) Skrevet 19. november 2009 #19 Skrevet 19. november 2009 Kos deg masse masse i kveld du, så skal vi alle sammen gå for gull i uke 49!!!!!!!!!!
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 19. november 2009 #20 Skrevet 19. november 2009 Hei alle sammen =) Jeg har ikm 3 des.. Men når er det min el er da? Har 30 dagers syklus. Er så usikker på det jeg. Har hatt mensen smerter dem dagene her.. stikker ned i lysken . Klem
optikerstudent88 Skrevet 20. november 2009 #21 Skrevet 20. november 2009 ca i dag vil jeg tro bruk EL kalkulator på nett, her er det 28 dagers syklys og EL var i går, så mest sannsynlig er det rundt nå EL er.
Lykken_er_tre Skrevet 20. november 2009 #22 Skrevet 20. november 2009 Hei hei hei!!!! Da var vi klare for enda en runde! Jepp, denne gangen har vi hatt oss så ofte som overhode mulig og siden jeg ikke vil la noe være uprøvd denne ppèn så kommer vi til å fortsette med det frem til ikm 2 desember:) Håper vi alle får det til å klaffe og det kommer masse små august barn:) Lykke til!!!
Super-Langbein Skrevet 20. november 2009 #23 Skrevet 20. november 2009 Heia, jeg vil også være med;) Tenker at etter en nogenlunde fornuftig sannsynlighetsberegning burde jo noen her få det til å klaffe.! Vi har prøvd på andremann siden april, og har rukket å bli rimelig verpesyk, ja nesten desperat æsj. Hva er grapefruktjuice godt for egentlig?
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 21. november 2009 #24 Skrevet 21. november 2009 For det første så er IKKE grapefrukt godt hehehe.. men det skal hjelpe deg til å bli gravid. Hvordan? det aner jeg ikke =) Jeg var på do i stad,da kom det masse utflod( hvitt) Er det tegn på at el har vært? eller er jeg midt i den nå? Kanskje lurt å ha sex i kveld Klem
Tingenes Herre Skrevet 21. november 2009 #25 Skrevet 21. november 2009 Da var uka vår snart overstått! Hvordan tror dere at dere har truffet? Noen med symptomer allerede?? Jeg føler meg ganske sikker på at vi har timet det bra. Men jeg er litt usikker på når IKM er pga slim som dukket opp igjen noen dager etter forventet EL. Går det ikke denne runden, tror jeg at jeg vil prøve med EL-tester neste mnd, bare for å være sikker på når det er. Har jo aldri prøvd slike tester før, men jeg ser at det er mange som har god erfaring med det. Kan vel ikke skade å prøve. Kjenner at jeg har blitt ganske besatt av denne babylagingen. Lurer på hvordan det blir fremover hvis vi må prøve lenge. Tror typen kan bli ganske sprø, ja. Blir gøy med symptomjakt i neste uke!!! :-D I kveld skal vi på Mew-konsert. da blir det litt vin...FY! Happy saturday, alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå