Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Mange som synes det er teit å si "syden", men synes dere det er teit å si "fjellet" også? Hilsen en som sier begge deler og lurer fælt på hvorfor det er så ille å si "syden" )
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 er det teit å si syden?.. hmm.. .det har jeg ikke fått med meg :-) he he Må man spesifisere hvor det er man skal? er det det som er greia? Vil jo tro at "fjellet" må være like "teit" da... i deres ører altså :-). Jeg følger spent med på denne tråden :-))
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Hehe, ja det er visst teit det.....
Miss Misantrop Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Helt enig med deg, hi. Forstår heller ikke hvorfor det skal være så ille å slikke sol og spise norskmat utenfor norge (ikke ironisk). Kvasi-intellektuelt spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Nei, Syden er teitere. "Til fjells" har jo en slags tradisjon i norsk bevissthet, mye lenger tilbake enn "til Syden". Men egentliger vel begge uttrykkene helt greie, de plager ikke meg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 det er vel det å _si_ syden... altså kalle flere ulike steder (med varmt klima) med samlebetegnelsen syden HI mener... ikke det å dra til syden... Ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Jeg syns ikke det er noe problem å bruke noen av delene, men jeg bruker det kun før vi har bestemt oss hvor vi skal, så fort vi vet hvor ferien går er det naturlig å si navnet på stedet vi skal til.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Var du ironisk når du skrev ikke ironisk?? For jeg ser ikke problemet, vinn-vinn situasjon det vel ;o) Jeg for min del, liker å spise lokal mat, men meg om det ) Og jeg sier syden og fjellet!
Miss Misantrop Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Jeg tenker vel at folk ser mere ned på de som reiser til syden en dem som reiser til fjells og derfor misliker utrykket syden sterkere en fjells. Til havs, til fjells og til syden er generelle begreper alle forstår.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Enig!! Når vi har bestemt hvor vi skal, så sier vi det. Men før det så fungerer "syden" bra )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå