*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Hei! Til dere som har silikon... lurer på noen spørsmål om hvordan det var etter operasjonen. Har jo lest av man skal ta det helt med ro de første dagene og ikke trene de neste 6 ukene. Men hva med andre ting?? Tenker på at jeg har en datter på ca 8 månder nå, så blir jo litt løfting og bæring på henne. Når tror dere jeg kan løfte på henne etter operasjonen? Hun veier ca 9 kg. Og stemmer det at man ikke skal løfte armene høyere en skulderhøyde i 2 uker etter operasjonen? Takker for svar
¤mamma¤ Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Hei, jeg har hatt brystreduksjon, men jeg antar det er de samme rådene man skal følge. Hadde en datter på 8 mnd da jeg opererte- ca 9 kg hun også:=) Kunne absolutt ikke løfte henne- gjorde det etter 4 uker, men kun to ganger fordi det var vondt. Har i tillegg en sønn som var 2 år og 8 mnd, så det var ganske pes de 5-6 ukene det stod på. Mye å gjøre for mannen min!!! Kunne ikke løfte armene uten at det gjorde vondt,men jeg gjorde det litt...Det er nå to mnd siden operasjonen, og jeg var for første gang på trening (yoga) forrige uke, og det gikk helt fint. Du bør hvertfall ikke løfte datteren din på 6 uker! Synd å gå gjennom alt og så får du sår som væsker fordi du beveger deg for mye...mulig det er annerledes for silikon, men går jo ut fra det er litt likt... Lykke til!
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 17. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2009 Takker for svar! 6 uker... oi, så pass lenge. Da blir det nok ikke aktuellt med noe brystforstørring enda nei.
shira Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 hei sann når jeg tok forstørring så fikk jeg streng beskjed om å sitte med armene i kors og ikke gjøre noe som helst på 14 dager, ikke ta ut klær fra vaskemaskin engang. men jeg hadde vondt i mye lenger tid enn 2 uker. Så du må ihvertfall kunne hvile ut i 14 dager.
*Super*Mamman* Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Jeg oppererte meg for 6 uker siden. De første 2-3 døgnene bar jeg "totalt pleietrengende". Klarte ikke å komme meg opp av senga/ sofael ol. selv. Det var kjempevondt. Måtte ha hjelpt til å komme meg på do. Det første døgnet var jeg også kjempekvalm, og måtte ha hjelp når jeg skulle kaste opp. Har 3 barn, hvor den minste er 1,5 år. Fikk ikke løfte, men jeg gjorde det litt alikevell etter ca 2,5 uker. Er kjempevannskelig å la vær. Så jeg satt mye på gulvet sammen med dem. Kirurgen min sa ingenting om at jeg ikke kunne løfte opp armene osv, men det sier seg egentlig selv, da en ikke får det til pga smertene. Jeg ble veldi overasket over hvor vondt det virkelig var etterpå. Det var helt for jævli. Hadde aldr trodd det var så vondt. Var mye verre enn en kraftig melkespreng og betente pupper ( brystbetennelse). Jeg opperete inn undr musklene, og det er jo vondere enn når en legger over. Dessuten tar rekovalisensen ( heter det det???) lengre tid..
¤mamma¤ Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Enig med dere, det var MYE vondere enn jeg hadde trodd...besvimte faktisk om kvelden dagen etter operasjonen...Var heldig at mannen min var der og holdt meg, ellers hadde jeg gått hodestups i porselensvasken....tok en hel del smertestillende de første dagene, og var 100% pleietrengende jeg også. Søsteren min bodde hos oss og hjalp oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå