Mockanin Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Jeg er vist mere avhengig enn jeg selv liker i grunnen. Laptoppen min er vist i ferd med å knele, har i alle fall fått en merkelig oppførsel. Henger seg og slår seg av av seg selv. Folk sier det er like før den vandrer til laptopp-himmelen. Så nå er jeg i full gang med å legge bilder, musikk og andre viktige ting over på en ekstern disk. Kjenner jeg får litt noia, for hva gjør jeg når laptoppen har vandret? Bruker nok litt for mye tid på nettet i grunnen. Har jeg ikke noe annet å gjøre så sitter jeg der. Det samme gjør mannen min, bare at han har Mac som er jobben sin. Liker ikke å trykke på den og ikke forstår jeg meg på den heller. Har ikke penger stående på vent til å kjøpe ny laptopp, må nok desverre bruke kort. Derfor er jeg så i villede om hva jeg skal gjøre. Kjøpe ny eller ikke. Regner med at om jeg skal ha en som tilfredstiller behovet jeg har, så koster det 5-6000. Har lyst til å gjøre mye på laptoppen som jeg ikke kan gjøre nå fordi den jeg har er for treg og gammal. Har i alle fall blitt klar over en ting.... jeg er pc avhengig. Hvordan er det med dere? Hva gjør dere om pc'n deres takker for seg?
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Ikke så veldig egentlig. Må jo sjekke mailen og nettbanken innimellom, så er vel "avhengig" sånn sett, men jeg hadde fint klart meg uten Ser på pc som et fint og hyggelig tidsfordriv, men ikke et must
meg & to små vampyrer Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 veldig avhengig. Ikke så rart når jeg nettstuderer f.eks. eller søker jobber. Når de går i stykker kjøper jeg ny jeg... vet jo når det er sannsynlig at de gir seg, så bare sparer til da...
Mille** Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Min PC begynner nok også å dra på åra, blir bare mer og mer skral. Når den vandrer vil jeg nok innfinne meg på elkjøp før dagen er omme for å kjøpe ny. ;o)
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg er svært avhengig av macèn min. Jeg jobber på den hver dag, og all kommunikasjon med arbeidsgivere, venner og familie i utlandet går via maskinen. Bilder, musikk, film og back up av arbeidet mitt blir lagra på to eksterne hardisker - klok av skade:) Jeg er mye på nett og surfer, ser film og chatter mens jeg jobber og tenker. Heldigvis så går en maskinfri ferie eller hyttetur helt fint, og jeg får ikke abstinenser. Nå har jeg tilgang vi iPhone, men den rutinen er jeg ikke så dypt inne i. Uff, vi sitter begge to med laptoppen på fanget om kveldene og jobber/prater med andre og hverandre.
Mockanin Skrevet 17. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2009 Godt å se jeg ikke er alene om å være avhengi. Kjenner det rykker i foten nå, vil dra rett på Elkjøp og kjøpe ny. Men frykter at mannen står klar med kjevlet når jeg kommer hjem. For et par uker siden sa han nei fordi vi egentlig ikke har råd, og da så jeg en kjempe billig og bra spekket pc som jeg hadde lyst på. Men det er jo etter det at pc'n har begynt å "halte" skikkelig. Har slått seg av av seg selv tidligere også, men i går gjorde den det flere ganger. Det har den aldri gjort før.
Mille** Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Mannen min kan bare prøve seg å si nei, her er det jeg som bestemmer, haha.... ;o)
Mockanin Skrevet 17. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2009 Har jo felles økonomi så vi må nesten være enige synes jeg.
camilla^ Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Jeg er ikke så avhengi, klarer meg veldig fint uten for å si det slik. Mobil er jeg så lei av om dagen, skulle helst trekt den ned i do, men så og si ingen som kan hustlf nr mitt så må ha den desverre. Heldivis ringer den sjeldent. Det eneste jeg igrunn må gjøre på dataen er å sjekke mail av og til og betale regninger. Men det trenger jeg ikke å gjøre hjemme. Har ikke egen pc lenger, bruker min manns. Min pc trenger litt reprasjon, og planer om at det skal bli spill pc til ungene i kjelleren, engang i tiden.
Mille** Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Joda, har felles økonomi vi også, men mannen min ville aldri ha nektet meg ny pc. Eller nektet meg noe som helst. Han stoler på at jeg har kontroll på økonomien og at jeg selv kan vurdere om vi har råd til noe nytt eller ikke. )
Rampongi Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 Jeg er dønn avhengig, sitter flere timer enn jeg vil telle på både nett og med bilderedigering etc.. Min dell er ny av året, så den bør ikke knele enda. Men om den gjør det, så har sambo en acer jeg kan bruke, eller at jeg børster støv av min gamle reise-pc.. Hva med denne?: http://ecomm.euro.dell.com/dellstore/basket.aspx?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&itemtype=CFG&oid=eb127ff2-66cc-41c3-88c9-7373793694c6 eller denne: https://www.mamoz.no/produkt/LX.PCR0X.052/Acer_Timeline_AS_3810T_13.3.html lykke til med funderingene
Mockanin Skrevet 17. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2009 Tenker så det knaker på dette med ny laptopp. Litt spennende å se hvor lenge denne lever før den tar helt kvelden. Kom hjem fra jobb tidligere i ettermiddag, slo på maskinen som kom halvveis opp før den slo seg av igjen. Kjendte det var like før det ble hull i stuevinduet etter laptoppen. Grusomt så avhengig man blir. Bruker pc til veldig mye i hverdagen.
tvkrus Skrevet 17. november 2009 #14 Skrevet 17. november 2009 Tja er greit å ha pc men klarer meg uten å. egentlig ikke ille om min tar kvelden vi har 4 til Men etter det du skriver høres ut som du har et støv problem ... for mye støv... vifta får ikke kjølet ned prossesoren ... pcen er instilt til å slå av seg vist prosseoren blir for varm for å ikke at den skal bli ødelagt. Du kan få vekk støv med en slik http://prisguide.hardware.no/produkt/76295 fines flere typer av de og produsenter.
Mockanin Skrevet 17. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2009 Da er´n erklært død. Slo seg av 4 ganger på under 30 min. Bruker min. 5 min på å få opp pc´n hver gang også. Rakk heldigvis å få lagret alt jeg trenger å ta vare på den eksterne harddisken. Har fått tjuvlånt mac´en til mannen nå. Kjenner jeg blir små furt over at pc´n ikke vil. Og mannen står og småtripper for å få tilbake mac´en sin. Tviler sterkt på at det er støv. Snakket med It sjefen på jobben, hans budskap var kjøp ny, den blir verre og verre og så dauer den snart. Har for så vidt opplevd noe av det samme med en stasjonær pc jeg hadde en gang også.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 17. november 2009 #16 Skrevet 17. november 2009 PC'n min har vært på rep i 3 (!!!) uker og jeg klarte meg greit etter de første abstinensene gav seg. Så merka jeg litt at jeg var hemmet siden jeg ikke kom til nettbanken, ikke fikk sjekket mailen + at jeg var midt i barnevognkjøpogsalg og trengte nettet litt for å slippe å kjøre på kryss og tvers for å finne utav ting om vognene. Thank goodness så har vi en gammel stasjonær som brukes som mediapc i forbindelse med tvn så jeg fikk surfa litt på den. Men pga kort rekkevidde på trådløst tastatur og mus kombinert med kjempediger tv (spes når man sitter 50 cm fra den) gjorde sitt til at jeg kun brukte den til nødvendige ting. Men - merker fort jeg blir litt hemmet når jeg er vant til å bruke den mye. Feks når jeg skal bake focaccia og den beste oppskriften ligger på nett og jeg aldri får somlet meg til å få noen til å skrive den ut for meg (siden vi ikke har skriver hjemme).
Ugl@ Skrevet 17. november 2009 #17 Skrevet 17. november 2009 Pc er for meg et helt nødvendig arbeidsverktøy jeg ikke klarer meg uten. Alle oppgaver skrives på pc`n, internett og mail er helt nødvendig for å få gjort oppgaver, ha kontakt med skole, både min egen høyskole og sønnens skole siden det meste av kontakt går via mail. Jeg er også avhengig av å bruke nettbank for å holde styr på økonomien, det ville tatt for mye tid å måtte dra i banken for å betale, og for rotete å brukt brevgiro. Ellers så leser jeg nettaviser, kuttet helt ut papirutgavene. Bestiller skolebøker via nett og mye annet jeg og familien trenger. En hverdag uten pc ville ikke fungert for meg. Så når laptopen kneler har jeg alltid en stasjonær i bakhånd til laptopen er oppe og går, eller skiftet ut som sist gang. Mac har jeg aldri brukt...har heller ikke i hus.
Monajenten Skrevet 17. november 2009 #18 Skrevet 17. november 2009 100% avhengig. Bruker den i skolesammenheng og jobbsammenheng, i tillegg til privat. Bruker den med andre ord hver eneste dag.
Monajenten Skrevet 17. november 2009 #19 Skrevet 17. november 2009 ...og jeg har da altså Mac, og vil anbefale det for alt i verden over pc, selv om den koster litt mer. Det er definitivt verdt det og jeg kommer aldri til å gå tilbake til pc!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå