ett til! Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 er i uke 32 og kjenner de tveldig godt at han ligger feil vei.det er alt for mye aktivitet helt nede i magen/ved skambeinet til at han ligger med hodet der... nå begynner jeg å bekymre meg for at han ikke vil snu seg i det hele tatt..! skal til vanlig JM time om to uker,og er da spent om noe har skjedd.for som hun sa sist time så "blir det spennende å se om han har snudd seg". hvor langt ute i svangerskapet kan barnet snu seg egentlig? har som regel en magefølelse jeg kan stole på, og denne gangen forteller den meg at det blir keisersnitt...noe jeg ikke vil! noen med noen trøstende ord?
veldig fødeklar Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 frøkna mi har helt til sist uke ligget feil vei, men snudde seg plutselig. Forsto det slik på jm på sykehuset at de godt kunne snu seg helt fram til fødselen, men dersom de fortsatt lå med rompa ned rundt uke 36 ville de forsøke å snu babyen. Dersom det ikke går vil bekkenet ditt bli målt og vekta og str på babyen bli vurdert i forhold til hverandre. Er bekkenet for lite vil man få keisersnitt automatisk. jeg var engstelig for setefødsel og jm mente at det var jeg som bestemte om jeg ville føde eller få keisersnitt. De som har hatt setefødsel sier at det ofte går veldig greit og at det i ettertid ikke var noe å grue seg for.
Lola2016 Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk beskjed om seteleie i uke 32. Men med ingen beskymring fra legen! Fikk ny ultralyd i uke 35 og da han den snudd seg:) tror det kan være normalt at noen ligger i sete i uke 32 for så og snu seg senere. Det er godt vi lever i 2009 og kan følge med hvilken vei det går.. Jeg er veldig høy og legen sa babyen hadde mye plass i lang tid, det kan også være årsaken til sirkus saltoer inni magen. Babyen snur seg nok! Hvis ikke vet legen hva som er best.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Tror babyen din har god tid på seg til å snu seg riktig vei. Hvis ikke er det et råd som sier at man bør krabbe på alle fire. Da skal babyen snu seg riktig vei.. Aner ikke om det funker, men kan vel være verdt et forsøk..?
Isla verde Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Min gutt ligger også med rumpa ned. Var på kontroll hos jm sist uke og var da 32,4. Hun sa jeg ikke skulle bekymre før i uke 36. Da ville jeg få time til ultralyd på sykehuset hvis hun fortsatt hadde mistanke om at han lå feil vei. De ville nok ikke prøve å snu han før i uke 37 sa hun. Hun sa også at det var 50/50 om de fikk snudd han for det gjorde visst veldig vondt....... Jeg føler som deg at han kommer til å bli liggende i sete. Han har gjort det ved hver kontroll og jeg kjenner at han fortsatt gjør det. Men jeg håper selvfølgelig at han snur seg og jordmoren prøvde også å bettrygge med med at han nok kom til å gjøre det snart.....
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jenta mi lå i tverrleie da jeg var 35+2, fikk satt opp ny kontroll uke 37+0, for evt. snuforsøk. Her prøver de ikke å snu før det har gått 37 uker, for det er en liten fare for at fødselen kan sette igang. Man får bl.a. riehemmende for at livmora skal slappe helt av, og skal møte fastende i tilfelle hastekeisersnitt. Men dette hadde visst bare skjedd i ett tilfelle som legen visste om da, men det er vel for å være på den sikre siden Så du trenger nok ikke bekymre deg nå så tidlig, de har god tid til å snu seg ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå