Gjest Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Da va æ ferdig med dritten, og slipp å tenke på vaksinen. End of story (må bare bli helt frisk først)
Mille** Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Har du fått det testet? Hvor syk har du vært? Symptomer? Har to stk her som trolig har hatt det, men vi har ikke fått de testet.....
juniorsen Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 En på jobben har faktisk fått det påvist to ganger... Så legen sa til henne nå at hun burde vaksinere seg!
Libido- Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 så deilig. Heldig som fikk testet deg =)
Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 begynte søndag kveld med vondt i halsen og frossen. Mandag var jeg helt fin. tirsdag kveld begynte jeg med feber og fryse og influensaverk. fredag hadde jeg fått bronkitt og hadde noe tung pust, dro til legen. men alt ok. ble testet der da. snørrete og holdt på å nyse meg halvt forderva. Vondt i magen hver natt, var i overkant mange ganger på do i forhold til normalen:-) Litt sånn omgangssykemage. Hadde feber fra tirsdag til søndag på 38,5 - 39,0. Men var egentlig forholdsvis pigg til å ha feber. Bruker å være utslått, men det var jeg ikke denne gangen. Har dampet meg i timian 3-4 ganger hver dag for å få bronkitten til å gå fortere over. i dag har jeg ennå omgangssykemage. Men jeg ble frisk selv, normalt sett bruker jeg å ende opp på antibiotika etter en influensa pga lungebetennesle eller bronkitt. denne gangen ble jeg frisk helt selv, Ingen tamiflu heller. Så sånn sett så satt det ikke så hardt i. Men kjenner at jeg er litt syk og slapp ennå, men det er bare rester. Ikke noe å grue for denne influensaen i vårt tilfelle i allefall. Lillegutt på 10 mnd hadde 37,9 i temp 2 kvelder og litt surkete. Det var alt:-) Storegutt på 10 fikk 2 dager i senga med playstation, han hadde ikke bronkitt en gang. Mannen fikk en kveld med omgangsyke og det var alt. Så jeg ble sykest, men det kom ikke som noen bombe da jeg har vært syk med annen sykdom i 6 mnd, og godt redusert fra før.
Gjest Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 juniorsen ?? Når man har hatt det trenger man ikke vaksinere seg. Var denne legen helt på kanal?
juniorsen Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Men det sies jo at man ikke nødvendigvis er immun etter at man er smittet en gang...
Mille** Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Ok, her har det også vært mye nysing, nesten utrolig at vi er to som ikke er smittet (enda), med så mye spredning av bassilusker gjennom nysinga. ;o) Jeg tipper det er svinesjuka de har hatt, og at det var eldstejenta som tok det med seg hjem fra skolen, og så smittet sin stakkars far med dritten. Jeg har fått vaksine, men det er bare 8 dager siden jeg tok den, så jeg er ikke safe enda. ;o)
ApriIbaby Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Hvis man ikke blir immun av å bli syk, kan men neppe bli det av vaksiner hellr.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Så heldig! Tror jeg har fått den nå...=( Iris var helt utslått fra tirsdag til lørdag. Med 39 i feber. Nå har jeg ligget på sofaen siden i går, men kjente det på søndag også. Har vondt i hodet, Nyser, masse snørr, svir i øynene, vondt i tennene, kjeven, ørene og halsen. Hoster også. Men har ikke influensakropp(tror jeg).. Høres det ut som svinet tro?? (orker ikke lage min egen tråd.. Folk er jo drittleie=P)
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Det er helt riktig at du kan få influensa om og om igjen, så lenge den pågår. Fikkk det bekreftet i går av lege. Han oppfordret oss alle til å ta den til tross for at vi høyt sannsynlig har hatt det.
Gemini77 Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 juniorsen, blir man ikke immun etter å ha hatt sykdommen blir man ikke immun etter en vaksine heller. Man får en generelt bedre immunrepsons av faktisk å ha sykdommen, enn det en vaksine gir.
juniorsen Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Man blir ikke nødvendigvis immun etter å ha vært smittet EN gang. De lurer jo også på om man ikke trenger 2 doser av vaksinen også, iallefall barn... (Om de ikke nå i det siste har funnet ut at det ikke er nødvendig, har ikke lest med opp om temaet)
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 17. november 2009 #14 Skrevet 17. november 2009 Det er riktig, du kan få det flere ganger, og du blir ikke imun. Den beskytter deg i 70% mot å få det igjen. Altså reduserer risikoen og gjør at den kan forløpe seg mildere. Og vaksinen må du ta i to omganger med min tre ukers mellomrom.
juniorsen Skrevet 17. november 2009 #15 Skrevet 17. november 2009 Dette er jo ikke bare noe jeg sitter her og finner på....... Hun HAR hatt svineinfluensa to ganger!
Gemini77 Skrevet 17. november 2009 #16 Skrevet 17. november 2009 Det er ikke det jeg tviler på, men rådet ditt ang å ta vaksinen. Da hjelper ikke vaksinen heller...for man får best immunrespons av selve sykdommen
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 17. november 2009 #17 Skrevet 17. november 2009 Ei venninne av meg har det også nå (PÅVIST!!!!!!) for 2. gang siden i sommer, men ble mindre syk denne gangen enn sist gang da, heldigvis.
juniorsen Skrevet 17. november 2009 #18 Skrevet 17. november 2009 Var ikke mitt råd, men legens... Jeg skjønner hva du mener...
Gjest Skrevet 17. november 2009 #19 Skrevet 17. november 2009 Jeg har også hørt at man ikke blir immun mot svineinfluensaen fordi man har hatt den en gang. Igjen: Forskjellige leger, sier forskjellige ting. Hurra!
Gjest Skrevet 17. november 2009 #20 Skrevet 17. november 2009 Jeg spør hva er da forskjellen fra svineinfluensa til vanlig influensa? Vanlig influensa får man da vanligvis bare en gang, så er man immun mot akkurat den typen. Sier noen av disse legene hvorfor det liksom ikke er tilfelle her da? Eller har bare de fleste "tatt litt av" i hysteriet. Eller skal vi rett og slett vaksineres for enhver pris? Jeg har ingen planer om å tenke to ganger på den svinevaksina nå lenger.Jeg hadde ikke tenkt å ta den uansett, men ihvertfall ikke nå:-)
NyttNick Skrevet 17. november 2009 #21 Skrevet 17. november 2009 Har også hørt flere som har blitt anbefalt å ta vaksina selv om de har hatt svineinfluensa.
NyttNick Skrevet 17. november 2009 #22 Skrevet 17. november 2009 "Personer som har hatt laboratoriebekreftet ny influensa A (H1N1) trenger ikke vaksine. Nærkontakter til et bekreftet tilfelle og som har hatt typiske symptomer på influensa, har også mest sannsynlig hatt ny influensa A(H1N1) og kan avvente vaksinering. Det er imidlertid ikke farlig å ta vaksinen selv om man allerede har hatt ny influensa A(H1N1)." Står på folkehelseinstituttet sine sider. Så vet ikke hva man skal tro på...
NyttNick Skrevet 17. november 2009 #23 Skrevet 17. november 2009 "Spm: Dersom man allerede har vært syk med influensa, behøver man da vaksineres? Svar: Gjennomgått sykdom forårsaket av ny influensa A(H1N1) kan gi beskyttende immunitet, mens annen influensa/influensaliknende sykdom ikke vil gi immunitet. I og med at de fleste ikke vil vite sikkert hvilket influensavirus som har gitt sykdom, eller om sykdommen skyldes andre virus eller annen smitte, er det sikreste å ta vaksinen hvis man ønsker å beskytte seg. Det er ikke farlig å ta vaksinen selv om man allerede har hatt ny influensa A(H1N1). "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå