Gå til innhold

7 mnd å vil ikke ha pupp mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vil heller ikke ha flaske. Har dere tips til hvordan jeg kan få i henne væske.

Hun vil ikke ha flaske eller pupp mer. Syntes heller ikke det er noe særlig med tutkopp.

Våknet opp på søndag morgen til ei jente som ikke vil ha pupp mer. Hun biter bare. Det er skikkelig vondt hun har 3 tenner.. Søndag og tidlig mandag drakk hun litt av flaska, men ikke på ettermiddagen eller til frokost i dag... Men hun ville ha pupp i natt....

Hva skal jeg gjøre... Jeg tilbyr pupp til hvert måltid. Hun er heller ikke så glad i vann...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, kjenner til det der. Her har vi en flaskenekter som til tider synes det er kjedelig med pupp. De ukene hun nekter puppen prøver jeg å amme henne oftere på natten og vanne ut grøten for at hun skal få nok væske. Hvis bleiene er våte ville jeg ikke bekymret meg så veldig, de får i seg en del væske gjennom maten.

Min er heller ikke glad i kopp, har prøvd flere forskjellige. Det som har fungert her er at jeg har tatt ut den blanke drypp-stopp ringen i avent koppen. Da renner væsken ut uten at hun behøver å suge. Tydeligvis stor stas for nå drikker hun faktisk vann fra den koppen, men bare vann da - ikke melk. Merkelige vesener disse små:-)

Skrevet

Her har vi sluttet å amme. Mest fordi han var så vanskelig å amme på dagtid. Da vi nattavvente, så ble det også slutt på morgenpuppen, så da gikk vi over til flaske.

Det som sises er at de gjerne får en nekteperiode i denne alderen. Det betyr i korte trekk at dersom jeg hadde holdt ut med ammingen, kanskje pumpet for å holde produksjonen oppe, så kunne vi kanskje fortsatt. Etter ammeslutt så tok det litt tid, men så plutselig begynte han å drikke masse mme fra flaske. Jeg tror ikke dette har noe med at han plutselig ble veldig glad i flaske, men fordi behovet meldte seg igjen. Jeg ville, dersom du gjerne vil amme videre, pumpe for å holde oppe produksjonen, og amme som du gjør nå (om det går). Da er det faktisk en god sjanse for at de øker behovet for melk igjen om ikke lang tid.

Her orket jeg bare ikke pumpingen, etter å ha måtte pumpe opp produksjonen to ganger tidligere. Er ikke av de som synes det er superkoselig å amme heller, så her koser vi oss veldig med flaske om dagen.

Den perioden da han ikke drakk noe særlig, så virket det alikevel som han fikk i seg nok. Grøt er jo også væske, og bleiene var våte, selv om de ikke var så våte som de er nå. Nå drikker han jo både to og tre store flasker med mme om dagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...