Lille&LilleiMagen- har født <3 Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Babyen i magen min følger sin egen kurve og ligger over den røde "kurven" som er innen normalen. Nå er jeg i min 33.uke og ligger på den røde streken som man skal ligge på om man er i normal kurven når man er i uke 42 (som er over termin...)!!! Hvorfor reagerer ikke legen/jordmor? Bør jeg få henvisning til sykehuset? Jeg skjønner jo at det ikke er farlig så lenge babyen følger sin egen kurve, enten den ligger litt over eller litt under kurven. Min ligger altså betydelig mye over kurven, og jeg lurer da på hvor stor jeg vil være om jeg går så langt som til uke 42.. Jeg er ei lita jente, så jeg klarer nok ikke å føde ut en unge på 7 kg!
Marius og Jonas! Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Mitt symfysemål har også ligget over normalen hele tiden, men både jordmor og lege sa at det ikke var noe å bekymre seg for. Men i går var jeg på oppfølgings UL på Ullevål (uke33), for å sjekke at morkaka hadde trukket seg opp (noe den hadde), og da reagerte jordmor der på symfysemålet mitt. Så nå må jeg tilbake igjen på en vekstkontroll igjen om 2 uker. Og det til tross for at mini "bare" ble estimert til å være ca 3900 g ved fødselen. Så jeg tror kanskje jeg ville ha mast litt mer på legen for å få bedre oppfølning, om jeg hadde vært deg! Er dette ditt første barn? Jeg har en gutt fra før, som veide 2929 g da han ble født. Så siden han var litt liten og nestemann blir litt stor, så kan kanskje det være grunnen til at de følger opp litt nøye......
Lille&LilleiMagen- har født <3 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2009 Oii.. Såpass, ja da tror jeg jammen jeg vil kreve en ekstra ul om symfyse målet fortsetter å "vokse" så mye ved neste kontroll. Som da er i starten av desember. Nei, dette er mitt andre barn. Har en gutt på tre fra før av som var 3100 gr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå